خدمت بین دانا از ثبت نام ۱۵ هزار و ۶۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی گیلان در طرح رایگان شدن هزینه انرژی خبر داد و گفت: خانواده بهزیستی گیلان از پرداخت مبلغ اولیه ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن معاف شدند.

سایه گیلان: «سید مهدی خدمت بین دانا» در گفت‌و‌گوی خبری ضمن تبریک هفته بهزیستی اظهار داشت: در سال گذشته مستمری خانواده یک نفره تحت پوشش بهزیستی ۳۵۰ هزار تومان در ماه بود که امسال به ۴۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان مستمری خانواده‌های پنج نفر به بالا را یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان در ماه اعلام کرد و افزود: در کنار مستمری ماهانه حدود یک میلیون تومان هم به هزار نفر از بیماران ضایع نخاعی پرداخت می‌شود.

خدمت بین دانا خرید سمعک، خرید لوازم درمانی و بهداشتی را از جمله مواردی که خیران می‌توانند به خانواده بزرگ بهزیستی کمک کنندT خواند و گفت: ۱۰۳ مرکز توانبخشی در استان گیلان وجود دارد که در بحث درمان به افراد تحت پوشش بهزیستی کمک می‌کنند.

وی اذعان کرد: ۱۵ هزار و ۶۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان گیلان در طرح رایگان شدن هزینه انرژی ثبت نام کرده‌اند و طبق این قانون کسانی که در فصول مختلف سال مصرف بهینه دارند هزینه انرژی آنها به صورت رایگان محاسبه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان میزان مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان را تشریح کرد و یادآور شد: در جلسه‌ای که امسال در همین زمینه با معاون استاندار گیلان داشتیم مقرر شد هر شهر استان یک خیابان مناسب‌سازی شده برای معلولان و سالمندان داشته باشد.

خدمت بین دانا با بیان اینکه فعلا خیابان مناسب‌سازی شده‌ای در شهر رشت وجود ندارد یادآور شد:‌ قرار بود از میدان فرهنگ تل چهار راه میکائیل این کار انجام شود که بخش کوچکی از آن انجام گرفته و برای مابقی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: چهارشنبه(۲۹ تیر) همزمان با افتتاح ۲ هزار و ۸۳۶ واحد مسکن مددجویان بهزیستی زیستی کشور در استان گیلان نیز ۷۳ مسکن مددجویی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان تسهیلات مسکن این نهاد به خانوارهای تحت پوشش را برشمرد و گفت: بهزیستی از ۵۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از خانوارهای تحت پوشش که دارای افراد معلول هستند انجام می‌دهد.

خدمت بین دانا شمار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در بین خانوارهای تحت پوشش بهزیستی گیلان را سه هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: با جلسه‌ای که اخیرا با راه و شهرسازی استان گیلان برگزار کردیم خانواده بهزیستی از پرداخت مبلغ اولیه ثبت نام در این طرح که حدود ۴۰ میلیون تومان بود معاف شدند.

وی از آموزش رایگان معلولان توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای با هدف توانمندسازی این افراد و ایجاد مشاغل خانگی سخن گفت و خاطرنشان کرد: گیلان رتبه اول سالمندی کشور را دارد و طبق آخرین آمار شهرستان سیاهکل بالاترین آمار در این حوزه را دارد.