سید محمد اسحاقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان طی گفتگویی تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی 6 هزار هکتار به محدوده منطقه آزاد انزلی افزوده شد. از مهمترین کانون های اقتصادی می توان به شهرک های صنعتی سپیدرود، صومعه سرا، خمیران و همچنین محدوده فرودگاه رشت اشاره کرد که به محدوده منطقه آزاد انزلی افزوده شدند.

وی افزود: براساس مصوبه مجلس پهنه های صنعتی سازمان از حدود ۶۰ هکتار کنونی به بالغ بر ۹۰۰ هکتار افزایش یافت و در عین حال الحاق فرودگاه ظرفیت و فرصت قابل توجهی برای توسعه مراودات برون مرزی سازمان اعطاء نموده است که بسیار مفید خواهد بود.

سید محمد اسحاقی تصریح کرد: با افزایش محدوده جغرافیایی منطقه آزاد انزلی، تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی نیز در سراسر استان گیلان بلا مانع شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به همراه مهدی آکوچکیان سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان روسیه در مراسم افتتاح خط پرواز رشت به آستاراخان، با هیئت اعزامی تجار و بازرگانان گیلانی که از فرودگاه رشت عازم آستاراخان بودند دقایقی را به گپ و گفتگو پرداخت.

اسحاقی همچنین ایجاد خط پرواز هفتگی رشت به آستاراخان را فرصتی مغتنم شمرد و خاطرنشان ساخت: این پروازها موجب کوتاهی مسیر تجار ایرانی برای رفت و آمد به آستاراخان خواهد شد و بسیار ارزشمند است.

وی در پایان یاداور شد: امیدوارم با حضور مثمر ثمر و هدفمند تجار ایرانی در بازار روسیه سهم بسزایی در این بازار داشته باشیم.