توانمندی، رشادت و اقتدار نیروی زمینی آنجا که محرومیتی باشد آشکار می شود و دلاور مردان جهادگر آن بی درنگ برای رفع آن محرومیت ها می شتابند. یکی از اقدامات مهم و ارزشمند نیروی زمینی ارتش حضور پرشور این نهاد در مناطق محروم است که سالهاست مردمان نازنین آن منتظر مردانی بوده اند که بذر امید را بار در دلشان بپاشد و اندکی از آلام و رنج های مردم بی پناه آن بکاهد. امروز حضور فرماندهان قرارگاه محرومیت زدایی و سازندگی ارتش و سپاه مایه نشاط و امید در میان محرومان شده است و مجاهدت هایشان مایه افتخار و غرور برای مردم است.

به گزارش پایگاه خبری سایه گیلان، صبح دیروز، یک روز قبل از تاسوعای حسینی دو روستای محروم “توسه رود” و “رشته رود” از توابع بخش مرکزی شهرستان رودبار میزبان فرماندهان نیروی زمینی ارتش و سپاه بودند. این دو روستا با حدود ۱۸ کیلومتر جاده خاکی از روستاهای فاقد امکانات و محروم شهرستان رودبار هستند که در طی چند ساله اخیر کمبود راه مناسب و … مشکلات بسیاری برای مردم آن منطقه ایجاد کرده بود. روستای “لاکه” و “دوگاهه” نیز که از توابع بخش مرکزی رودبار هستند مورد بازدید قرار گرفت.

در این بازدید سرهنگ خلبان رحمانی فرمانده محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار حزنی مشاور مقام معظم رهبری و فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه دکتر چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، بخشدار رودبار لاجوردی، قاسمی ریاست اداره راه و شهرسازی رودبار ، معاونت فرمانداری روبار و تعدادی از مردم و … حضور داشتند.

سرهنگ خلبان رحمانی فرمانده محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار حزنی مشاور مقام معظم رهبری و فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه از جاده خاکی در دست احداث و راه های صعب العبور کوهستانی روستای توسه رود و رشته رود بازدید به عمل آوردند و به گفتگو با برخی از اهالی آن منطقه پرداختند و به درد و دل ها و مشکلات آنها گوش فرا دادند.

مراحل تعریض و شن ریزی دو روستای توسه رود و رشته رود از سال قبل آغاز شده و بخشی از آن جاده ها نیز از آسفالت برخوردار شده و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در حال حاضر بیش از ۱۲ کیلومتر است و این پروژه در مدت زمان بسیار کوتاهی به مراحل پایانی خود خواهد رسید.

در این بازدید سرهنگ خلبان رحمانی نماینده تام الاختیار نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه در طی چند ماه اخیر پروژه راه روستایی توسه رود و رشته رود با تمام امکانات و سرعت مشغول فعالیت بودند اظهار داشت: آنچه امروز برای ارتش جمهوری اسلامی ایران در اولویت قرار دارد و از اهمیت والایی برخوردار است اینستکه بتوانیم در زمان بندی مناسب، روستاهای محروم و فاقد امکانات را یکی پس از دیگری شناسایی، بررسی و برای رفع آن نیروهای جهادی را برای خدمت به مردم بسیج کنیم.

سرهنگ خلبان رحمانی ضمن تسلیت شهادت سالار شهیدان کربلا، با بیان این مطلب که راه ما راه رهبری و شهادت در راه خدا است اذعان داشت: امروز وظیفه همه ما مسئولان این است که به عنوان رهروان راستین خدمت صادقانه به مردم هیچ وقت دریغ نکنیم. لذا آنچه امروز در توان ما است باید در کف اخلاص گذاشته و با صداقت و تعهد در رفع مشکلات و معضلات کوشا باشیم.

در ادامه، سردار حزنی مشاور مقام معظم رهبری و فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه نیز با بیان این مطلب که کار کردن در راه خدا و خدمت به مردم نه تنها با ارزش است بلکه سعادت و افتخاری است که نصیب بندگان وی می شود گفت: در بازدید امروز محرومیت هایی را دیدیم که سبب گردید تلاشمان را چندین برابر کرده و تا پایان این دو پروژه و رفع محرومیت زدایی مردمان فهیم و نازنین دو روستای رشته رود و توسه رود، لحظه ای غافل نخواهیم شد.

بازدیدهای مکرر و ماهانه دو فرمانده جهادی نیروی زمینی ارتش و سپاه از پروژه های در دست اجرا نشان از اهمیت بالا و خدمت بی منت این جهادگران دارد که در این بازدید که در ایام الله محرم و قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی صورت گرفت بر تسریع در روند پیشرفت پروژه های مذکور تاکید کردند.