طی جلسه ای با حضور حمیدرضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر و تعدادی از شرکت های توزیع کشور، روند تداوم برنامه هاي مديريت بار تا پايان فصل گرم مورد بررسي قرار گرفت.

سایه گیلان: در اين نشست حميدرضا پيرپيران با اشاره به ضرورت تداوم همكاري ها به ويژه در بخش اداري، خاطرنشان كرد: به دليل تداوم گرماي هوا در اكثر نقاط كشور و به ويژه مناطق جنوبي و مركزي، ادامه همكاري ها در سراسر كشور ضروري است.
پيرپيران همچنين با بيان اينكه  نبايد با تصور اتمام فصل پيك، از پايش شبكه غافل شد،. تصريح كرد: نيروگاه ها، شبكه هاي انتقال و فوق توزيع و شبكه هاي  توزيع به طور مداوم از ابتداي فصل گرم تحت فشار مصرف شديدي بوده و به همين دليل بايد همچنان دقت در مصارف و بهره برداري تاسيسات بايد مد نظر قرار گيرد.
وي با تاكيد بر در مدار بودن ديزل ژنراتورها در سراسر كشور گفت: از فردا در صورت نياز، كشاورزان به صورت محدود همكاري خواهند داشت .
معاون هماهنگي توزيع توانير همچنين به فرصت مشتركان خانگي در استفاده از مشوق ها نيز اشاره كرد و گفت: براساس قانون، مشتركان بخش خانگي تنها تا پايان شهريور ماه فرصت بهره گيري از مشوق ها را دارند و حتي مي توانند. در اين فرصت ۱۵ روزه، با كاهش مصارف خود و رساندن آن به زير الگو، به ميزان خوبي از صنعت برق طلبكار شوند .
همچنین در این جلسه محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: برای گذر از پیک جاری هوشمندسازی مشترکان و قابلیت کنترل پذیری، انعقاد تفاهم‌نامه با مشترکان صنعتی و کشاورزی، بکارگیری حداکثری مشترکان خود تامین، دیزل ژنراتور‌ها و همچنین فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف و صرفه‌جویی برای تمام مشترکان با حداکثر توان و جدیت در سطح استان درحال اجرا است.
گفتنی است این نشست ها از ابتدای سال بصورت جاری و هفتگی با حضور مدیران ارشد صنعت برق و شرکت های صنعت برق کشور بمنظور برنامه ریزی و اقدام برای گذر موفق از پیک فصل گرم در حال برگزاری است.