معاون طرح و توسعه برق منطقه ای گیلان از پیشرفت ۷۵ درصدی پست شبکه برق غرب رشت خبر داد گفت : پیش بینی می شود این پروژه تا قبل از تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری سایه گیلان, معاون طرح و توسعه برق منطقه ای گیلان ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه پست شبکه برق غرب رشت در جمع خبرنگاران گفت : بزرگترین و مهم ترین پست برق گیلان، پست ۲۳۰ کیلو ولت غرب رشت می باشد که با تامین به موقع نقدینگی پیش بینی می شود این پروژه  تا قبل از تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.‌

وی با بیان اینکه پست شبکه برق غرب رشت در زمینی به مساحت ۱۵ هزار و ۲۵۰متر مربع مربع بنا شده است گفت : ظرفیت این پست ۲ در ۲۰۰مگا ولت آمپر است که قابلیت افزایش ۳ در ۲۰۰ مگا ولت آمپر را نیز دارد.

سلیمانی در خصوص هزینه هایی این پروژه گفت: ۲۷۵ میلیارد تومان هزینه ی کل این پروژه بوده است که تاکنون ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که از این مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۶۰ میلیارد تومان دیگر در قالب وام  برای تکمیل این پروژه نیاز است. 

وی در خصوص اهمیت این پروژه گفت :این پروژه یک پروژه زیر بنایی و ملی صنعت برق استان است و از نظر احداث، این پست برای کلان شهر رشت بسیار حیاتی و ضروری است و نقش بسزایی در پایداری برق این شهرستان و تامین برق مشترکان محترم این منطقه دارد. 

سلیمانی خاطر نشان کرد: تا کنون این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین جهت اتمام این پروژه ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.