مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در آذر ماه گفت: با تعطیلی ادارات گیلان در روز پنج شنبه گذشته ۱۹۹ هزار متر مکعب گاز صرفه جویی شده است.

سایه گیلان: عیسی جمال نیکویی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به افزودن شدن ۱۰ هزار و ۲۶ عملک گاز اظهار کرد: یک میلیون اشتراک خانگی ثبت شده است.

وی به گازرسانی همه شهرهای استان گیلان به جز ماسوله به دلیل بافت تاریخی این شهر اشاره کرد و افزود: دو هزار و ۱۱۷ روستا معادل ۹۶.۷ درصد از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به ۳۴ روستا نیز در دست اجرا است، گفت: اجرای عملیات گاز رسانی به ۱۲۰ روستا نیز در دستور کار قرار دارد تا در سال انجام شود.

وی به افزایش مصرف گاز طی روزهای گذشته در استان گیلان اشاره و با تأکید بر لزوم اصلاح مصرف و صرفه جویی از سوی مشترکان اضافه کرد: با همکاری و صرفه جویی مردم و قراردادن درجه وسایل گرمایشی از دمای ۲۱ درجه امسال بدون مشکل سپری شود.

جمال نیکویی با اشاره به اینکه اگر دمای مصرف یک درجه کاهش یابد در میزان مصرف ۵ تا ۶ درصد صرفه جویی می‌شود، تصریح کرد: در همین راستا قرارگاه جهادی گاز استان گیلان تشکیل و در اولین اقدام به عنوان نماد همکاری دولت در کاهش مصرف تمام ادارات تعطیل شد که حدود ۱۹۹ هزار متر مکعب صرفه جویی شد.

وی به پایش و رصد مستمر ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان گیلان اشاره و بیان کرد: ادارات در ساعت غیر اداری و قبل از پایان ساعت اداری وسایل گرمایشی را خاموش و یک ساعت قبل از شروع روشن کنند.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه اقدامات لازم برای تأمین سوخت نانوایی‌ها در زمان بحران انجام شده است، ادامه داد: تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به ارسال پیامک اخطار به ۷ هزار مشترک پرمصرف گفت: لازم است صرفه جویی کنیم اگر مصرف رعایت نشود محدودیت ایجاد می‌شود.

جمال نیکویی با بیان اینکه در آذر ماه ۱۰ درصد افزایش مصرف در بخش خانگی داشته‌ایم، افزود: از ۲۱ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده در گیلان ۱۵ میلیون متر مکعب یعنی معادل ۷۰ درصد مربوط به مشترکان خانگی است.