سید شمس شفیعی در جلسه‌ای که با حضور هر سه نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد سهم شهر رشت را از منابع ملی کشور به نسبت شهرهای دیگر ناچیز دانست و به نقش نمایندگان جهت دریافت منابع مالی برای اجرای پروژه‌های عمرانی پرداخت.

سایه گیلان: سید شمس شفیعی در جلسه‌ای که با حضور هر سه نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد سهم شهر رشت را از منابع ملی کشور به نسبت شهرهای دیگر ناچیز دانست و به نقش نمایندگان جهت دریافت منابع مالی برای اجرای پروژه‌های عمرانی پرداخت.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت حضور نمایندگان مجلس در جلسه شورای شهر را بسیار با اهمیت دانست و افزود: شهر رشت به دلیل کمبود اعتبارات ملی نسبت به سایر استان‌ها در بخش بودجه دچار مشکل است.
سید شمس شفیعی تصریح نمود: در یک دهه گذشته یعنی از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ بودجه از ۳۰۰ میلیارد تومان تا یک هزار میلیارد تومان در نوسان بود. که این میزان رشد بودجه حق رشت نبود. انتظارات از رشت بیش از این است. شهر قزوین با ۳۰۰ هزار جمعیت بودجه‌ای بالغ بر ۲ هزار میلیارد در اختیار دارد. شورای شهر در دوره ششم وقتی شروع به کار کرد بودجه‌ای را تحویل گرفت که شورای دوره پنجم با یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان مصوب کرده بود. و شورای دوره ششم این بودجه را برای سال ۱۴۰۰ به حدود ۲ هزار میلیارد افزایش داد. برنامه ریزی شورای شهر بودجه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۲ است.
رییس کمسیون بودجه شهر رشت استفاده از منابع ملی را راهگشای گره‌های شهر عنوان نمود و افزود: برای برون رفت از مشکلات مالی در جهت اجرای پروژه های عمرانی دو راه وجود دارد یک راه آن مشارکت شهرداری در سرمایه گذاری با عنوان قراردادهای BOT است که مجموعه مدیریت شهری در این حوزه اهتمام جدی دارد به عنوان نمونه مجموعه مدیریت شهری برای ساخت یک هتل ۲۲ طبقه در حال مشارکت است که مبلغ سرمایه‌گذاری آن در حدود ۵ هزار میلیارد تومان است. راه دیگر برون رفت از مشکلات مالی برای اجرای پروژه های عمرانی استفاده از منابع ملی است.
سید شمس شفیعی با اشاره به ردیف‌های بودجه‌ای کشور که مربوط به شهرداری‌ها است تصریح نمود: برخی از ردیف‌های کشور مانند حمل و نقل عمومی، زباله سوز، مدیریت پسماند، بازسازی بافت فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی در بودجه سال آینده کشور از ظرفیتی ملی برخوردار است که می‌توان با جذب آن توسط نمایندگان مجلس به شهر رشت کمک نمود.
وی با تاکیدلزوم کوشش هر چه بیشتر نمایندگان شهرستان رشت در مجلس برای دریافت ردیف‌های ملی برای شهر رشت ادامه داد: جذب منابع مالی از ردیف‌های ملی برای پروژه رینگ دور شهر، حمل و نقل و غیره …، اصلاح قوانین و مقررات جهت تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز و تلفن با مجموعه مدیریت شهری، اصلاح قوانین بالا دستی جهت تسهیل در صدور مجوز برای ساخت و ساز در املاک نسقی، دریافت وام‌های اوراق مشارکت که در بودجه کشور نیز به آن اشاره شده از مواردی است؛ که نمایندگان محترم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اهتمام در آن به توسعه و آبادانی شهر رشت کمک خواهند نمود.