به عنوان درمان، عده‌ای ایده واردات خودرو‌های دست‌دوم را مطرح کردند که اتفاقی بسیار خطرناک را برای مردم، بازار، صنعت خودروسازی و اقتصاد کشور رقم می‌زند.

سایه گیلان: درحالی که واردات خودرو هنوز به سرانجام نرسیده است، کمیسیون صنایع و معادن خبر از آزادسازی واردات خودرو‌های دست دوم می‌دهد. در همین زمینه، امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، به تجارت‌نیوز توضیح داد: «مسئولان وزارت صمت متوجه شدند که نه می‌توانند آیین‌نامه واردات خودرو را به‌راحتی اجرا کنند و نه موفق به کنترل بازار شوند. در نتیجه به عنوان درمان، عده‌ای ایده واردات خودرو‌های دست دوم را مطرح کردند که اتفاقی بسیار خطرناک برای مردم، بازار، صنعت خودروسازی و اقتصاد کشور رقم می‌زند.».

به گزارش تجارت‌نیوز، واردات خودرو همچنان به سرانجام نرسیده است و تاکنون تنها ۱۴۰ دستگاه خودرو خارجی وارد کشور شده است. با این حال، کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در جلسه روز دوشنبه هفته گذشته، واردات خودرو‌های کارکرده با عمر پنج تا هشت سال را تصویب کرد. تصمیم کمیسیون صنایع و معادن مجلس مبنی بر واردات خودرو‌های دست‌دوم این پرسش را مطرح کرد که چرا وزارت صمت چنین تصمیمی را گرفت؟ امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز به بررسی مزایا و معایب این تصمیم پرداخت.

  • منبع خبر : تجارت‌نیوز