مشارکت مردم و فرهنگ سازی رسانه ها به حفظ منابع طبیعی کمک می کند.

سایه گیلان: فرماندار شفت با اشاره به اینکه روز درختکاری فرصت مناسبی برای صیانت از منابع طبیعی است، گفت: مشارکت مردم و فرهنگ سازی رسانه ها به حفظ منابع طبیعی کمک می کند.

  مهدی نقدی   در جلسه گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اظهار داشت: فرهنگ کاشت درخت و نهال باید در سطح جامعه نهادینه شود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه روز درختکاری فرصت مناسبی برای صیانت از منابع طبیعی است، گفت: مشارکت مردم و فرهنگ سازی رسانه‌ها به حفظ منابع طبیعی کمک می‌کند.

وی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام و نیز منویات رهبری معظم انقلاب در حوزه درختکاری و حفظ منابع طبیعی، افزود: روز درختکاری نماد زندگی و تداوم آن بر روی زمین است.

فرماندار شفت به اهمیت درخت در حفظ و سلامت طبیعت اشاره کرد و گفت: این امر تکلیفی بر دوش همگان است که در کنار دستگاه‌های متولی در امر نگهداری از نباتات برای زندگی سالم و طبیعی اقدامی عملیاتی انجام دهیم.

نقدی به برنامه ملی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور اشاره کرد و اضافه کرد: جهاد کشاورزی باید در اجرای این طرح اهتمام داشته و از تمامی ظرفیت‌ها در راستای تحقق این مهم در شهرستان شفت نسبت استفاده کند.

وی با اشاره به شعار هفته با عنوان «درخت برای زندگی، با هم بکاریم برای ایران سرسبز» ادامه داد: نقش شهرستان شفت در خصوص کاشت درخت با توجه به اینکه جنگل‌های شهرستان نیز قسمتی از جنگل‌های هیرکانی محسوب می‌شوند، بسیار تأثیر گذار است.

فرماندار شفت تصریح کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی و اجرای برنامه‌های هدفمند و مفرح به واسطه هفته منابع طبیعی و نیز اعیاد شعبانیه و هفته جوان یک فرصت استثنایی برای تشویق مردم به حفظ و پاسداشت منابع طبیعی و محیط زیست است.