فرماندار رشت با تاکید بر توانمندسازی فعالیت های تولیدی در حوزه‌های گوناگون، گفت: تولید، خط مقدم خدمت به اقتصاد و امنیت کشور است.

سایه گیلان: دکتر حمیدرضا امام پناهی در ادامه سرکشی از واحدهای فعال در حوزه تولید شهرستان، با حضور در یک واحد تولید فرآورده های گوشتی در شهرک صنعتی رشت و در حاشیه بازدید از قسمت های مختلف شرکت و گفتگو با مدیران و کارگران، اظهارداشت: توسعه در حوزه های مختلف، با تکیه بر توان تولید داخلی، امری ممکن و قابل اجرا است.

امام پناهی با اشاره به قدمت صنعت تهیه و عرضه فرآورده های گوشتی در کشورمان، عنوان کرد: در یک دید کلی تولید، خط مقدم خدمت به اقتصاد کشور و تهیه فرآورده های گوشتی نیز از جمله خدمات شایسته توجه و تقدیر در حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم می باشد.

وی تصریح کرد: محصولات فرعی که از گوشت به دست می آید؛ در کنار پاسخگویی به تنوع سلیقه غذایی جامعه، نقش مهمی در تامین پروتئین مورد نیاز افراد ایفا می‌کند.

فرماندار رشت فعالیت هایی مانند تولید فرآورده های گوشتی را به دلیل تغییر سبک زندگی مردم، اشتغال آفرینی مستقیم و غیر مستقیم، آماده سازی آسان، راحتی مصرف، تنوع و قابلیت نگهداری بلند مدت؛ از جمله خواسته های پرطرفدار بازار امروز جهان دانست که می‌تواند با بهبود کیفیت و در نظر گرفتن انتظار مصرف کننده، به منبع قابل توجه صادرات و ارزآوری تبدیل شود.

وی تاکید کرد: باید از تمامی ظرفیت‌ها در جهت حمایت از واحدهای تولیدی استفاده کنیم.

امام پناهی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی برای فاصله گرفتن از سیاست‌های نادرست گذشته و لزوم جوان سازی جمعیت، حمایت از واحدهای تولید محصولات غذایی از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد.