رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با حضور در دبستان قرانی شهید مصطفی کریمی، دبستان شهیدان فتحی فر، دبیرستان ۱۳ آبان و دبیرستان امیرکبیر در روز گرامیداشت مقام معلم این روز را به همه معلمان تبریک گفت.

سایه گیلان: سید شمس شفیعی با بیان سابقه معلمی خود تصریح نمود: در حدود ۳۳ سال سابقه معلمی دارم. و امروز در کسوت عضو شورا در این محل مقدس حضور پیدا کردم تا از زحمات معلمان عزیز تشکر کنم.
وی با تاکید بر اهمیت دیپلماسی مدیران بین ادارات بیان نمود: مدیران مدارس باید دیپلماسی مناسبی را با ادارات برقرار کنند تا با پیگیری‌های خود مشکلاتی که در حوزه خود دارند را حل کنند. در یکی از موارد که ترافیک در زمان تعطیلی مدرسه شهید مصطفی کریمی و مدرسه شهیدان فتحی فر موجب خطرات بود با محوطه سازی توانستیم مشکل دو مدرسه کنار هم را حل نماییم.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به اهتمام جدی برای حل مشکلات مدارس یادآور شد: به عنوان یک معلم که عضو شورای شهر است تمام تلاش خود را جهت استفاده از قوانین برای بهبود شرایط مدارس استفاده به کار خواهیم گرفت. بر اساس ماده ۸۰ شهرداری‌ها عوارضی که مختص به مدارس بود را به جریان انداختیم. تا بر اساس نص‌ صریح قانون این مبالغ به خود مدارس تعلق گیرد. مجموعه مدیریت شهری تمام توان خود را جهت استفاده از قانون برای کمک به مدارس به کار خواهد گرفت.
سید شمس شفیعی در ادامه بیان نمود: اگر روزی به من پیشنهاد انتخاب یک وزارت خانه برای خدمت را بدهند علارغم مزایای مالی در دیگر وزارت‌خانه‌ها باز هم شغل شریف معلمی را انتخاب خواهم نمود. چرا که در اینجا مخاطب بچه هایی هستند که عصمت دارند و از پاکی دوست داشتنی برخوردارند.