زهرا صداقت: آب شرب سالم و تصفیه شده یکی از مهمترین امکانات و نیازهای اولیه برای ساکنان شهر ها و روستاهاست. جای تعجب است که هنوز هم روستاهایی در استان گیلان وجود دارند که از این امکانات اولیه برخوردار نیستند. روستای کلاچاه دوم در بخش خمام یکی از این روستاهاست که به گفته ساکنانش آب […]

زهرا صداقت: آب شرب سالم و تصفیه شده یکی از مهمترین امکانات و نیازهای اولیه برای ساکنان شهر ها و روستاهاست. جای تعجب است که هنوز هم روستاهایی در استان گیلان وجود دارند که از این امکانات اولیه برخوردار نیستند.

روستای کلاچاه دوم در بخش خمام یکی از این روستاهاست که به گفته ساکنانش آب آن قابل شرب نیست و اهالی روستا از دستگاه تصفیه آب که در بازار این روستا وجود دارد استفاده می کنند و یا آب معدنی خریداری می کنند که هزینه مضاعفی برای اهالی روستاست که عموما از قشر کشاورز و کم بضاعت هستند.

پروژه لوله گزاری برای رساندن آب به این روستا چندین سال پیش آغاز شده و پس از مدتی به صورت نیمه کاره رها شد. طبق بررسی های انجام شده،  ناتمام ماندن این پروژه از سوی نهادهای ذی ربط در آب و فاضلاب روستایی و بخشداری خمام بوده است.

امید است مسؤلین مربوطه هر چه سریعتر اقدامات لازم، برای اتمام پروژه آبرسانی به این روستا و دیگر روستاها را در اولویت قرار دهند تا هرچه زودتر ساکنان این روستا از آب شرب سالم بر خوردار شوند.