آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز، در مصلی امام خمینی(ره) رشت ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: ایشان پرچم‌دار بزرگ نهضت امام حسین(ع) بودند و حضور آن بانوی بزرگ، پیام‌ها و سخنرانی‌های ایشان همواره تاثیرگذار بود.

امام جمعه رشت با تبریک روز پرستار و مجاهدت‌های این مدافعان سلامت در ایام شیوع کرونا خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هنوز دستمزد پرستار در تراز او نیست اما با عشق به پرستاری و علاقه‌ خدمت به هم‌نوع زحمت می‌کشند و به آنان که دارای چنین روح بلندی هستند سلام و درود می‌فرستیم.

فلاحتی سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام(ره) در سال ۶۳ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی بود از این‌ رو امام(ره) در همان روزهای نخست، مسئله شورای انقلاب فرهنگی را مطرح کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز مسأله فرهنگ را از مسائل اقتصادی و سیاسی مهم‌تر دانستند تصریح کرد: مسائل اقتصادی و سیاسی باید پیوست فرهنگی داشته باشد و تمامی مسئولان جامعه باید مسائل فرهنگی را در شهرسازی‌ها، پیاده‌سازی خیابان‌‌ها و ایجاد بزرگراه مورد توجه قرار دهند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه در بعضی اماکن یا معابر هنوز نمازخانه و سرویس بهداشتی وجود ندارد ابراز داشت: شهرسازی، مسکن‌سازی و معابر ما پیوست فرهنگی ندارد و شورای عالی مسکن باید این موارد را مورد بررسی و بحث قرار دهد.

وی با اشاره به لجام‌گسیختگی فرهنگی در بعضی بخش‌های جامعه گفت: از آنجا که مابقی بخش‌ها متأثر از فرهنگ جامعه است لذا مسئله فرهنگ باید در اولویت قرار گیرد و هر مدیر و سیاستمداری که از فرهنگ اسلامی، دینی و بومی کشور غافل شود آسیب‌های وی جامعه را دچار تزلزل می‌کند.

امام جمعه رشت نشست‌های اخیر وین را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اخیراً خبرنگار ما را هم تحریم کردند و این نشان می‌دهد که آم

ریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای رفع تحریم نیامده‌اند بلکه آمده‌اند تا دوباره ایران را در شرایط سخت و تنگنا قرار دهند و گفتند بخشی از تحریم‌ها را برمی‌داریم و قدری پول‌ می‌‌دهیم.

فلاحتی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با وجود اینکه در مجامع جهانی همواره سیلی خورده‌اند اما همچنان خبیث و شیطان‌صفت هستند و می‌خواهند ایران را به انزوا بکشانند و اخیراً نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی هم ایران را تهدید کرده که نشان‌ می‌دهد چقدر احمق هستند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان گفت: فریاد ملت و دولت ایران این است اگر رژیم غاصب صهیونیستی این دزدان سرگردنه بخواهند دست از پا خطا کنند تلاویو را با خاک یکسان خواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ابراز داشت: آمریکایی‌ها از غرب آسیا در حال عقب‌نشینی هستند و از افغانستان هم عقب‌نشینی کردند از سوی دیگر دنیا امروز مقابل آنها ایستاده است با این وجود باز تهدید می‌کنند.