مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر در جلسه مشترک با ابراهیم نجفی نماینده مردم شهرستان‌ آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس و اعضای شورای شهر ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری زودتر از موعد طرح جامع شهری گفت: ساخت و ساز در بندر کیاشهر با انسداد مواجه شده است.

شهردار بندر کیاشهر نبود درآمدهای پایدار برای اداره شهر و لزوم برون رفت از این چالش را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: زمینه‌سازی برای صدور پروانه‌های ساخت و رفع مشکلات و موانعی که در این مسیر وجود دارد علاوه بر رفع دغدغه مردم، به شهرداری هم در بحث کسب درآمد و حل چالش‌هایی که با آن مواجه است کمک می‌کند.

عاطفی بحث حرایم و کاربری‌های داخل محدوده شهر بندر کیاشهر را از دیگر موضوعاتی که حل و فصل آن به کمک و رایزنی نماینده مردم شهرستان‌ آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس نیاز دارد اعلام کرد و گفت: تفاوت طرح هادی و طرح جامع شهر باعث شده اراضی زیادی در حریم قرار گیرند.

وی بازنگری زودتر از موعد طرح‌ جامع را یکی از راه‌های حل مشکلات اشاره شده خواند و یادآور شد:‌ در حال حاضر شهر بندر کیاشهر از حیث ساخت و ساز قفل شده است و علاوه بر کاهش شدید درآمدشهرداری ، مردم هم واقعا در این زمینه دچار مشکل شده‌اند.

شهردار بندر کیاشهر وجود بیش از ۳۰۰ کوچه خاکی و نامناسب بودن آسفالت سطح شهر را هم از دیگر مشکلات موجود این شهر ذکر کرد و افزود: در بحث اعتبارات بازآفرینی، اعتبارات بافت فرسوده و تخصیص قیر رایگان  به کمک و مساعدت نماینده مردم شهرستان‌ آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس نیاز داریم.

عاطفی افزایش سهمیه قیر بندر کیاشهر را هم خواستار شد و تصریح کرد: احیای تالاب و ساماندهی فاضلاب هم از دیگر ضروریات بندر کیاشهر محسوب می‌شود که در صورت عملیاتی شدن  آن، سهم قابل توجهی از مشکلات شهر بندر کیاشهر حل و فصل می‌شود.

وی کمبود ماشین‌آلات حمل زباله، تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی در شهر بندر کیاشهر و لزوم تخصیص اعتبارات در این بخش‌ها را هم خواستار شد و عنوان کرد: تقریبا در حدود ۱۰ درصد از معابر شهری بندر کیاشهر لوله‌گذاری هدایت آب‌های سطحی انجام شده به همین دلیل در کم‌ترین میزان بارندگی هم با معضل آبگرفتگی سطح شهر مواجهیم.