اسدالله عباسی با تأکید بر اینکه تصمیمات جلسات در خصوص مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی باید ظرف ۱۰ روز به نتیجه برسد افزود : با رونق تولید باید شعار سال را به معنای واقعی عملیاتی کنیم. 

استاندار گیلان درتاریخ ۱۰آبان ۱۴۰۰ در کارگروه رفع موانع تولید که به جای اتاق جلسات در شهرک صنعتی رشت برگزار شد ، در بازدید از چهار واحد تولیدی در این شهر صنعتی با بیان اینکه براساس سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم ، اشتغال و تولید را به عنوان محور برنامه‌های اجرایی خود دنبال می‌کنم، گفت : رفع موانع تولید درصورتی محقق می‌شود که تصمیم درست در همان واحد تولیدی و صنعتی گرفته شود چراکه مصوبات پشت در‌های بسته با واقعیت مطابقت ندارد.

اسدالله عباسی با تأکید بر اینکه تصمیمات جلسات در خصوص مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی باید ظرف ۱۰ روز به نتیجه برسد افزود : با رونق تولید باید شعار سال را به معنای واقعی عملیاتی کنیم.

استاندارگیلان گیلان تصریح کرد : باید نگاهمان به ظرفیت‌های موجود در استان باشد و در صورت نیاز مسائل واحد‌های تولیدی را در سطح ملی نیز پیگیری خواهیم کرد شد.

وی افزود: درخصوص کالا‌های مشابهی که در داخل تولید می‌شود نباید نگاه به خارج از کشور داشته باشیم.

عباسی با اشاره به پویایی برخی از واحد‌های تولیدی گیلان در تأمین مواد اولیه از طریق داخل و بومی‌سازی طراحی تجهیزات و فناوری ، افزود: چنین واحد‌هایی که درحال توسعه هستند، باید با جدیت حمایت شوند.

وی با بیان اینکه برخی از واحد‌ها همچون صنایع ابریشم از تمامی ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند که باید با اهتمام ویژه به سطح مطلوب برسد گفت : برخی از واحد‌ها نیز به رغم وجود تجهیزات و امکانات، با تعطیلی مواجه هستند که باید با حمایت‌های تسهیلاتی فعال و راه‌اندازی شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در برخی از محصولات تولیدی باید به خودکفایی برسیم، افزود: در راستای صیانت از سرمایه، امور واحد‌های تولیدی را درگیر بروکراسی‌های زائد اداری نمی‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نگاه‌های توسعه‌ای در تمام مناطق استان باید به صورت متوازن و متعادل باشد افزود: برنامه‌ریزی برای تمامی شهرستان‌های گیلان با یک نگرش، متناسب با ظرفیت‌ها و به صورت راهبردی، کاربردی و عملیاتی باشد.