سرهنگ خلبان دکتر ولی رحمانی، جانشین پایگاه شهید وطن پور هوانیروز ارتش در پیامی فرا رسیدن عید سعید قربان؛عید سرسپردگی و بندگی و تقرب به حضرت حق را تبریک و تهنیت گفت.

سایه گیلان: سرهنگ خلبان دکتر ولی رحمانی، جانشین پایگاه شهید وطن پور هوانیروز ارتش در پیامی فرا رسیدن عید سعید قربان؛عید سرسپردگی و بندگی و تقرب به حضرت حق را تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام به این شرح است: عید سعید قربان باشکوه ترین و زیباترین جلوه تعبد و اطاعت در برابر معبود و عالی‌ترین مرحله بندگی و عبودیت به درگاه حضرت باری تعالی است .

عید سعید قربان،عید تقرب به حضرت حق، رویش نور ایمان در دلهای آگاه مسلمین و پیروی از سنت ابراهیمی است. عید قربانی کردن هوی نفس در پیشگاه پروردگار عظیم و پیوستن به دریای بیکران رحمت اوست. عید قربان پاک ترین عیدهاست ، عید سرسپردگی و بندگی است. عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است.

عید قربان كه پس از وقوف در عرفات و مشعر و منا فرا مى رسد، عید رهایى از تعلقات است. رهایى از هر آنچه غیرخدایى است. در این روز، اسماعیل وجود را، یعنى هر آنچه بدان دلبستگى دنیوى پیدا كردیم قربانى کنیم تا سبكبال شویم.آنگاه که ابراهیم، اسماعیل را به قربانگاه عشق برد این ذات اقدس الهی بود که جلوه گر شد. این عشق آموختنی است.

عید قربان عید نزدیک شدن دلهایی است که به قرب الهی رسیده اند و خداوند متعال را شاکریم که این نعمت را نصیبمان کرد تا عید قربان را جشن گرفته و آن را گرامی بداریم.

فرارسیدن موسم رستگاری حج و اعیاد بزرگ و خجسته قربان، غدیر و دهه امامت و ولایت را به تمامی مسلمانان جهان بخصوص مردم فهیم و ولایتمدار سرزمینم تبریک و تهنیت عرض نموده امیدوارم که همگان از برکات معنوی این ایام بهره‌مند گردیم .