فرماندار آستارا از آغاز عملیات آسفالت و لکه گیری ۳۰ کیلومتر جاده از تونل گردنه حیران تا پاسگاه ایست و بازرسی قلعه این شهرستان خبر داد و گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.

سشایه گیلان به نقل از ایسنا، عنایت رضایی‌پور اظهار کرد: با توجه به گزارشات متعدد رسیده مبنی بر نامناسب بودن وضعیت آسفالت گردنه کوهستانی حیران و پیگیری‌هایی که انجام شد و همچنین حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرستان مرزی بندر آستارا، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای آسفالت و لکه گیری ۳۰ کیلومتر جاده از تونل گردنه حیران تا پاسگاه ایست و بازرسی قلعه تخصیص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر در مرحله اجرا بوده و عملیات آسفالت نیز شروع شده است، افزود: پروژه فوق از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار می شود و اجرای تا پایان ماه جاری به اتمام خواهد رسید.

فرماندار آستارا با اشاره به اهمیت جاده پرتردد و گردشگر پذیر گردنه کوهستانی حیران، گفت: ما در این مسیر دیگر مشکل خرابی آسفالت نخواهیم داشت و آسفالت خوبی را در اختیار رانندگان قرار می دهیم.

گردنه کوهستانی حیران در استان گیلان و شهرستان مرزی بندر آستارا واقع شده و یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد و مهمی است که مسیر ارتباطی و تردد به استان های شمال غرب کشور بوده و عبور و مرور از آن در فصول مختلف سال با ترافیک نیمه سنگین و سنگین همراه است.