نشست هماهنگی مشاورین ایثارگران دستگاه های اجرایی استان گیلان در سالن اجتماعات پیامبر اعظم(ص) برق گیلان برگزار شد.

سایه گیلان:  نشست هماهنگی مشاورین ایثارگران دستگاه های اجرایی استان گیلان با حضور مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان، مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثار گران استانداری گیلان و مشاورین دستگاه های اجرایی استان در امور ایثارگران، در سالن اجتماعات پیامبر اعظم(ص) برق گیلان برگزار شد.
بهمن داراب زاده در این نشست گفت: غدیر خم، واقعه معنوی بزرگی بود که اگر به درستی درک می شد ما شاهد حوادث بعدی و واقعه کربلا و عاشورا نبودیم. پس از غدیر خم و پس از رحلت پیامبر عظیم الشان، افرادی که در روز اعلام جانشینی حضرت علی(ع) حضور داشتند بر اثر فضای تبلیغی و تفرقه افکنی کفار و بخاطر داشتن صفاتی چون دنیاطلبی، جاه طلبی و خصوصا بی بصیرتی، مسیر انحرافی را در پیش گرفتند و پیام غدیر را به گوش همه نرساندند و وقایع تلخ بعد از آن را رقم زدند.
وی افزود: رویداد غدیر خم و روز عاشورا مختص آن دوره نبوده و نیست و برای این دوره هم مصداق دارد. اگر در دوره فعلی و در زمان حال، گوش به فرمان امام زمان و نائب بر حقش مقام معظم رهبری باشیم، این امر بیانگر آن خواهد بود که در آن دوره هم در صف عاشوراییان بوده و در آزمایش الهی سربلند بیرون آمده ایم.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: دشمنان در دوره فعلی همان رویه گذشته را در پیش گرفته اند و با جنگ رسانه ای، فرهنگی و تبلیغی و با انواع سیاه نمایی ها، توهین ها و اهانت ها سعی دارند مردم را نسبت به نظام و اسلام بدبین کنند و آنها را به انحراف بکشانند.
وی افزود: مفهوم ایثار و ایثارگری در دوره فعلی باید به جد مورد توجه قرار گیرد و به فرمایش مقام معظم رهبری باید با جهاد تبیین و با بصیرت و روحیه انقلابی و جهادی، در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، و … دشمن را نا امید کنیم.
داراب زاده گفت: باید تلاش های رزمندگان، آزادگان، ایثارگران و شهدای این مرز و بوم که با نثار جان خود، عزت و سربلندی را برای ما به ارمغان آوردند به درستی و به بهترین وجه با توجه به زمان حال برای همه و مخصوصا نسل جوان تبیین شود تا از آسیب ها و گزند دشمنان محفوظ بمانیم و آنها را خوار و سرافکنده کنیم.
وی یادآور شد: عرصه امروز جنگ نظامی نیست، امروز زمان جنگ اقتصادی، فرهنگی است و باید با تمام توان و قوای خود در این عرصه ها تا پای جان تلاش کنیم تا بتوانیم مثل همیشه دشمن را مایوس کنیم و بدانیم که این کار شبانه روزی ما کمتر از جهاد در راه خدا نخواهد بود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به روزهای گرم تابستان، گفت: بر اساس پیش بینی های هواشناسی، این هفته از گرمترین هفته های سال جاری خواهد بود و با توجه به ناترازی تولید با مصرف، مدیریت مصرف برق در این هفته از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و از مشاورین محترم، روسا و مدیران کل دستگاه های اجرایی در امور ایثارگران تقاضا می کنم مباحث مدیریت مصرف را در مجموعه و دستگاه خود اجرا و فرهنگ سازی نمایند.
وی افزود: با توجه به اینکه در کشوری اسلامی زندگی می کنیم و در آیات، روایات و احادیث متعدد، اسراف امری ناپسند و مذموم بوده، انتظار می رود استفاده بهینه از انرژی در بین همکاران با رعایت نکات بسیار ساده ای چون؛ عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در زمان اوج بار، استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز، تنظیم دمای کولر بر روی ۲۴ درجه سانتیگراد و … فرهنگ سازی شود تا با همدلی و همکاری مردم عزیز بتوانیم روزهای اوج مصرف برق امسال را هم با موفقیت سپری کنیم.
در ادامه نشست، هر یک از مشاورین امور ایثارگران مسائل و مشکلات دستگاه خود را مطرح کردند و محمد رضا حق بین مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری گیلان با جمع بندی موارد مطرح شده، پیگیری جدی مطالبات ایثارگران را از نمایندگان دستگاه های اجرایی خواستار شدند.
شایان ذکر است در این نشست، بهمن داراب زاده با اهدای لوح سپاسی به مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری گیلان از تلاش های بی وقفه و شبانه روزی ایشان در رسیدگی به مسائل و مشکلات ایثارگران قدردانی کرد.