مستند "سمفونی شهر باران" به کارگردانی محمد سعید محصصی روز چهارشنبه 21 تیرماه با حضور محمدتقی پوراحمد جکتاجی، احمد مهرانفر، پرویز فکرآزاد، بهروز بقایی وهمچنین جمعی از علاقه‌مندان و هنرمندان در خانه‌ی فرهنگ گیلان برگزار شد.

سایه گیلان، سعیده موسوی: مستند “سمفونی شهر باران” به کارگردانی محمد سعید محصصی روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه با حضور محمدتقی پوراحمد جکتاجی، احمد مهرانفر، پرویز فکرآزاد، بهروز بقایی وهمچنین جمعی از علاقه‌مندان و هنرمندان در خانه‌ی فرهنگ گیلان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حامد اریب، عکاس و کارگردان فیلمِ مستند عنوان کرد: “چهارشنبه‌های مستند” دو هفته یک بار با پخش مستندهای روز جهان در خانه فرهنگ گیلان برگزار می‌شود. این مستندها زمینه آشنایی با سینمای مستند جهان را فراهم کرده و کمک می کند نگاهی دیگر برخلاف جریان عمومی از سینما نشان داده شود.این مستندها نگاه منحصربه فردی از جهان پیرامون نشان داده و لایه‌های پنهان‌تری از فیلم و اجرا را برای ما روشن می کنند.
پس از پخش مستند “رضا عابد”، نویسنده، شاعر و منتقد ادبی به سخنرانی درباره‌ی مستند پرداخت و گفت: کارگردان مستند “سمفونی شهر باران” متن زیبایی ساخته است. او با زرنگی خاصی همزمان از نوستالژی و از خرابی‌ها گفته است. مستند از زبان چهار کاراکتر روایت می‌شود: ۱-خود مولف فیلم ۲-پرویز فکرآزاد۳-خانم اداره چی ۴- دوستی که با علایم اختصاری می‌بینیم. همگی به چیزی حکایت می‌کنند که به شهر رفته است. شهری که نبض زندگی در آن جریان دارد. شهری استوار که نگاه مدرن به خرابی آن خط بطلان می کشد.
همچنین در پایان این برنامه محمد سعید محصصی، کارگردان این مستند گفت: هرگز نخواسته ام از شخصی تقلید کنم. همیشه سعی کرده ام خودم باشم. برای ساخت این مستند از همفکری محمدتقی پوراحمد جکتاجی بسیار استفاده کردم. او رشت را برایم در یک کلمه خلاصه کرد: “تاسیانی”. من در کنار تاسیانی “ناجه” را هم در این مستند آورده ام. ناجه‌ی بهبود و آبادانی.