رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه نباید نسبت به موضوعات فرهنگی بی توجه باشیم گفت: برخی مواقع برای موضوعات هزینه های هنگفتی انجام می شود اما در عمل بازخورد چندانی مشاهده نمی کنیم اما مجموعه پژوهشکده تفحص سیره عملی شهدا بدون حمایت از هیچ دستگاهی و تنها با ایمان به خدا و خلوص باطن توانست گام موثری در حوزه ایثار و شهادت بردارد که شایسته تقدیر است.

به گزارش سایه گیلان به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت محمد حسین واثق کارگرنیا با حضور در جمع اعضای پژوهشکده تفحص سیره عملی شهدای استان گیلان با قدردانی از تلاش های این مجموعه با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا اظهار کرد: این مجموعه دارای تفکر ارزشی است و معتقدم باید از چنین اقداماتی حمایت شود.
 وی با بیان اینکه متاسفانه در برنامه هایی که توسط برخی از دستگاه ها انجام می شود پیوست فرهنگی وجود ندارد تصریح کرد: آب نمای موزیکال بوستان ملت رشت یکی از این اقدامات است که پیوست فرهنگی ندارد و متاسفانه پیش از فرا رسیدن ایام محرم و صفر این آب نما تعطیل شد.
  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه باید برای آب نمای موزیکال بوستان ملت رشت در تمامی ایام برنامه ریزی شود بیان کرد: پیش از ایام محرم و صفر این آب نما تعطیل شد و این در حالی است که می توانستیم متناسب با محرم و صفر برنامه ریزی کنیم.
  کارگرنیا با تاکید به اینکه در هر شرایطی باید برای کار فرهنگی تلاش کرد گفت: به عنوان خادم مردم شریف رشت شورای رشت از اقداماتی که رنگ و بوی شهدا و ایثار داشته باشد حمایت می کنم از این مجموعه حمایت می کنم و یقینا ترویج فرهنگ شهادت در جامعه در برابر بسیاری از فرهنگ های مبتذل ایستادگی خواهد کرد.