شهردار بندر خمیر در نشست بررسی شرایط شهرهای تالابی در بندر کیاشهر شرکت کرد. این هم‌اندیشی در راستای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی انجام شد.

سایه گیلان: شهردار بندر خمیر در نشست بررسی شرایط شهرهای تالابی در بندر کیاشهر شرکت کرد. این هم‌اندیشی در راستای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی انجام شد.

شهردار بندر خمیر، با حضور در شهرداری بندر کیاشهر، در نشست پژوهشی پیرامون تحلیل شرایط شهرهای تالابی، فرصت‌ها و تهدیدها، شرکت کرد.

در این نشست که با حضور فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه، شهرداران دو بندر کیاشهر و خمیر، اعضاء شورای اسلامی بندر کیاشهر، معاون اداره کل گردشگری گیلان و مدیر اجرایی کنوانسیون رامسر برگزار شد، مباحثی پیرامون استراتژی‌های شهرهای بندری در راستای توسعه صنعت گردشگری جذب نیز مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به اینکه پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر تنها پارک ملى “خشکی_دریایى” ثبت شده در کشور است و دلتاى رودخانه سفیدرود را در قلب خود جاى داده است، پتانسیل‌های ویژه‌ای دارد که مجموعه مدیریت شهری را بر آن داشته تا روند توسعه گردشگرپذیری و جذب سرمایه‌گذار را پیگیری کنند. عضویت در شهرهای تالابی ایران، یکی از این مباحث است که در حال طی‌کردن مراحل کارشناسی و مطالعاتی است و از اهداف مهم این نشست، بررسی مزایای عضویت در شبکه شهرهای تالابی و تاثیر آن در توسعه شهری و رونق اقتصادی شهروندان است.

گفتنی است بندر خمیر و شهر ورزنه، شهرهای تالابی ثبت شده ایران در کنوانسیون رامسر، هستند که در یک پروسه ۳ ساله انتخاب شده‌اند.