تعداد ۱۷۰۰ نفر برای نهضت ملی مسکن در شهرستان ثبت نام کرده اند. ۳۹۰ پرونده تایید نهایی شده و تعداد ۷۲ پرونده واجد شرایط بوده که از این مقدار ۶۳ نفر به طور کامل با آورده نقدی تعیین تکلیف شده اند.

 سایه گیلان: مهندس گیل چالانی فرماندار ماسال در شورای مسکن شهرستان، فرارسیدن ماه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)  را به شیعیان جهان تسلیت گفت.
 وی با ابراز نگرانی در خصوص  اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی اراضی ملی در شهرستان که به صورت کندی پیش رفته ضمن تاکید بر تسریع در اجرای واگذاری گفت: با  مدیرانی که در این امر کوتاهی کردند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
گیل چالانی خطاب به ادارات منابع طبیعی ، بنیاد مسکن و بخشداران گفت: اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی از ملزومات است ومیتواند از ساخت وسازهای غیرمجاز در سطح روستاها جلوگیری کند و علیرغم تاکید در اجرای طرح واگذاری این طرح  با کندی پیش رفته است.
وی گفت : اعتماد مردم را نسبت به دولت ونظام از بین نبریم و وعده ای که دادیم را اجرایی کنیم و افزود: در قانون ساماندهی صدور سند شهر های زیر ۲۵هزار نفر جمعیت، شامل اعیان نشده و این طرح در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.
فرماندار ماسال با اشاره به اینکه تعداد ۱۷۰۰ نفر برای نهضت ملی مسکن در شهرستان ثبت نام کرده اند گفت: ۳۹۰ پرونده تایید نهایی شده و تعداد ۷۲ پرونده واجد شرایط بوده که از این مقدار ۶۳ نفر به طور کامل با آورده نقدی تعیین تکلیف شده اند.
گیل چالانی با اشاره به اینکه  جز  شهرستانهایی هستیم که کلنگ مسکن ملی در این شهرستان زده نشده گفت: زمین های تعرفه شده توسط ادارات مربوطه به جهت آغاز هر چه زودتر طرح ملی مسکن مورد رسیدگی قرارگیرد.
وی تعیین تکلیف سازه های مسکن مهر شهرک را تاکید کرد و رفع موانع ساخت مسکن مددجویی را ضروری دانست واظهار داشت مددجوی نهادهای حمایتی برای صدور پروانه نباید هزینه ای پرداخت کنند.
وی بر لزوم نظارت بر ساخت مسکن توسط مهندسین و ناظران تاکید کرد و گفت:  به مردم کمک کنیم تا بتوانند صاحب منزل شوند.
ادارات خدمات رسان در ستای کمک به مددجویان جهت واگذاری انشعابات همت مضاعفی را داشته باشند