سید شمس شفیعی با اشاره به هشت پروژه تقاطع غیر همسطح که توسط رحیم شوقی شهردار رشت در دستور کار قرار دارد گفت: باید منابع مالی لازم برای این پروژه ها تامین شود و در این خصوص مواردی را پیش از این اعلام کرده ایم که باید مدنظر قرار گیرد.

سایه گیلان: رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت تحقق بودجه را برای پیشبرد پروژه های عمرانی ضروری دانست و اذعان کرد: با ادامه روند فعلی در برخی مناطق نمی توانیم به تحقق صددرصدی بودجه امیدوار باشیم به همین خاطر با مدیران درامد جلساتی داشتیم اما نقش معاونت شهرسازی در این خصوص انکار ناپذیر است.
شفیعی با اعلام اینکه انتظار ما از بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه بیش از این بود گفت: طی جلساتی که با دکتر ویسی معاون شهرسازی شهرداری رشت داشتیم این امیدواری ایجاد شد که تا دی ماه به رقم قابل قبولی از این بند برسیم.
وی در خصوص منابع مالی هشت پروژه تقاطع غیرهمسطح و مبالغ پیش پرداخت اعلام کرد: مشکلی در خصوص تامین منابع از طریق بند (ت) تبصره ۶ نخواهیم داشت اما در خصوص ماده ۵ استانداری و معاون استاندار باید کمک کنند.
سید شمس شفیعی بار دیگر به موضوع درآمد هزار میلیاردی شهرداری رشت که در ماده ۵ معطل مانده است اشاره کرد و افزود: این واقعیت های شهر رشت است. برخی شهرها هر ماه در حال احداث تقاطع غیرهمسطح و چپگرد و راستگرد هستند اما رشت در این موضوعات با مشکل مواجه بوده است.
وی در ادامه به درامدهای محقق شده مناطق پرداخت و از مدیران مناطق بابت پیگیری هایشان قدردانی کرد.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت با بیان اینکه این کمیسیون کارشناس محور است تصریح کرد: اعتقاد نداریم که مدیر منطقه برای تمام گزارش ها بیاید و وقت مدیر منطقه را بگیریم اما انتظار داریم وقتی مدیری نیست نماینده منطقه حضور داشته باشد. اینکه در منطقه ای هیچ نماینده ای در جلسه کمیسیون بودجه حضور ندارد نشان دهنده ضعف مدیر منطقه است و یک نامه اخطار به مدیر منطقه ارسال خواهد شد.
سید شمس شفیعی با اعلام اینکه گزارش های مناطق ناقص بوده است افزود: تمامی خانه های پروانه دار و نسقی و سند دار باید در آمار مناطق موجود باشد و کارشناس مناطق باید آمار کامل ارائه دهند.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با تاکید بر اینکه باید آنالیز کاملی در مناطق صورت گیرد خاطر نشان کرد: باید به طور هفتگی و روزانه، آمار دقیقی از وضعیت خیابان ها و املاک و آینده شهر و دیگر موارد داشته باشیم.
سید شمس شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: پیک ترافیک رشت در خیابان پرستار، خیابان مطهری، خیابان نواب و خیابان لاکانی است و این چهار نقطه، نقاط قرمز ترافیکی رشت هستند. وقتی قصد داشته باشیم دقیقا در همین ۴ نقطه ساخت و سازی انجام دهیم که به بار ترافیکی اضافه کند غلط است.
وی با بیان اینکه نباید به خاطر نفوذ افراد منافع شهر را نادیده بگیریم خاطر نشان کرد: هیچگونه اغماضی در خصوص منافع شهر نخواهیم داشت.
در این جلسه گزارش هایی در خصوص ممیزی املاک، پرونده های ارسال شده به کمیسیون ماده ۱۰۰ در مناطق پنجگانه شهرداری رشت و کمیسیون ماده ۵ ارائه شد.
کمک های مالی به موسسه مردم نهاد غیردولتی طنین شادی دل آرام، موسسه شمیم خوش حسین (ع)، باشگاه فرهنگی ورزشی ایرانمهر رشت، هیات جنت الزینب (س) شهر رشت و حسینیه علی بن موسی الرضا (ع) جوانان نخودپر رشت در کنار کمک مالی برای دو شهروند نیز از جمله لوایح بررسی شده در این جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت بود.