دکتر محمدحیدری سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر در جلسه کمیته برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه بودجه عملکردی است، اظهار کرد: سیاست دولت و سازمان برنامه و بودجه برای توزیع بودجه بر اساس عملکرد دستگاه است که باید رعایت شود.

سایه گیلان: دکتر محمدحیدری سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی که در سالن اجتماعات شهید انصاری این فرمانداری برگزار گردید با اشاره به اینکه بودجه عملکردی است، اظهار کرد: سیاست دولت و سازمان برنامه و بودجه برای توزیع بودجه بر اساس عملکرد دستگاه است که باید رعایت شود.
وی اعتبارات امسال شهرستان رودسر را با ۷۵ درصد رشد، ۱۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سطح استانی و ملی قطعاٌ افزایش اعتباری خوبی در سال جاری خواهیم داشت.
سرپرست فرمانداری رودسر حوزه منابع اعتباری شهرستان را در چهار بخش استانی، سه درصد نفت و گاز، توازن و ردیف اعتباری نماینده مجلس اعلام کرد و گفت: امسال ۲۵ میلیارد تومان در ردیف بودجه برای نمایندگان در نظر گرفته شده که برای پروژه‌های اولویت‌دار مردمی برنامه‌ریزی شده است.
حیدری با تاکید بر لزوم توجه مدیران دستگاه‌ها برای توجه به مرحله جذب و تخصیص اعتبارات بیان کرد: سال گذشته ۶۵ درصد تخصیص اعتباری داشتیم که نسبت به تخصیص استانی خوب بود اما راضی کننده نیست، ما باید اهتمام ویژه برای جذب ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی اعتبارات را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه سقف اعتباری با تلاش‌هایی که برای جذب انجام می‌دهیم می‌تواند برای ما نامحدود باشد، گفت: روسای ادارات و دستگاه‌ها باید از تمامی ظرفیت‌های شهرستانی، استانی و کشوری برای توسعه و ایجاد تحول در رودسر استفاده کنند و این نیازمند همدلی، همکاری، تعامل و انسجام تمام دستگاه‌ها با یکدیگر برای خدمت به مردم است.
حیدری جهت‌گیری اصلی توزیع بودجه را رفع نواقص و برطرف کردن مشکلات مردم دانست و افزود: با توجه به پراکندگی جغرافیایی در شهرستان رودسر و عدم توازن بین بخش‌ها، شهرها و روستاهای این شهرستان لازم است با نگاه همه جانبه به توسعه روستایی برای پیشرفت شهرستان تلاش کنیم.
وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را اولویت دولت خواند و بیان کرد: دولت سیزدهم تلاش می‌کند پروژه‌های نیمه تمامی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد هستند را در اولویت قرار دهد و تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار دهد
در این جلسه نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی، دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان، اعضای شورای تامین و مدیران ادارات و نهادهای شهرستان رودسر نیز حضور داشتند