مانور مشترک اطفای حریق دستگاه های اجرایی استان گیلان با حضور کارکنان مرکز HSE، آتشنشانی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.

سایه گیلان: احمد غفارزاده؛ مدیر مرکز HSE، آتشنشانی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل با اشاره به برگزاری این مانور، اظهار داشت: به منظور ایجاد هماهنگی و ارتباط بیشتر بین دستگاه های اجرایی استان و مطابق صورتجلسه پیشگیری و مقابله با حریق های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی و زیست محیطی به ویژه تالاب انزلی مانور مشترک اطفای حریق با محوریت  جلوگیری از بین رفتن اراضی ملی، زمین خواری و جلوگیری از نابودی محیط زیست برگزار شد.

وی از دیگر اهداف این مانور را سنجش پروژه طراحی و پیاده سازی سامانه فرماندهی سانحه (ICS) در سطح استان دانست و خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با همکاری دستگاه های مجاور و پشتیبان به ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و آتش نشانی شهرستان بندر انزلی اقدام به برگزاری این مانور کرد.

مدیر مرکز HSE، آتشنشانی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، یادآور شد: فرماندار شهرستان بندرانزلی، فرماندهی این عملیات را بر بعهده دارد.

غفارزاده سطح آمادگی کارکنان مرکز HSE، آتشنشانی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان را بسیار بالا بیان کرد و تصریح کرد: در این مانور مشترک ۲ خودرو سنگین و آبرسان، یک خودرو فرماندهی و یک پمپ پرتابل استراتژیک و همچنین ۱۵ نفر پرسنل عملیاتی از اداره کل حضور داشتند.