رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به بارش شدید باران و تخریب پل سیبلی آستارا اعلام کرد: مسافران از مسیر آستارا به تالش تردد نکنند.

سایه گیلان، سمانه فلاح سلوش: مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: براساس آخرین گزارش ها، ۲۷۱ میلیمتر باران در آستارا باریده که در ۱۰۰ سال اخیر سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه حجم آب موجود در رودخانه ها و معابر به جای تخلیه شدن، بیشتر شده است، افزود: آستارا شهرستان ساحلی است و لذا فشار آب دریا مانع از تخلیه حجم آب می شود و باید تا پایان بارندگی ها منتظر بمانیم.
مدیرکل مدیریت بحران گیلان پل دوم آستارا را نیز در معرض خطر تخریب دانست و تصریح کرد: پل سیبلی تخریب شده و اکنون احتمال تخریب پل منطقه سفیر امید وجود دارد و لذا با همکاری شهرداری اقدام به مسدود کردن این پل کردیم.
مرادی، با اشاره به سرریز شدن آب رودخانه به داخل کمربندی و داخل شهر، عنوان کرد: با قایق های هلال احمر مردم را جابجا کردیم.
وی از خطر رانش جاده در برخی از روستاهای آستارا خبر داد و بیان کرد: همه دستگاه ها پای کار هستند و برای رفع مشکلات اقدامات سریع انجام می شود.
وی از اسکان ۱۰۰ نفر از مردم که عمدتاً مسافر هستند، خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ نفر دچار آسیب شدند که به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند و خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه فرماندار آستارا برای انتقال مردم از مناطق حادثه خیز، تلفات جانی نداشتیم.