مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیر گروه بهره ‌برداری از تصفیه‌خانه‌های آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه مدیر کل نظارت بر بهره برداری آب کشور، مدیر دفتر بهره برداری و توسعه تاسیسات آب گیلان و مدیر آبفا آستارا از تاسیسات آسیب دیده این امور در سیلاب اخیر بازدید کردند.

 سایه گیلان: مدیر امور آبفای آستارا در جریان بازدید رییس تصفیه خانه‌های آب کشور از تصفیه خانه آب آستارا که در جریان سیل اخیر خسارت دید، گفت: وقوع بارندگی سیل آسا در شهریور ماه سال جاری باعث ایجاد خسارت به تاسیسات آب و فاضلاب شهرستان آستارا شد، در پی این بارندگی در مدت ۳ ساعت مقدار ۱۳۰ میلی متر باران در ایستگاه هواشناسی بندر آستارا ثبت شد.

امین شهری سا افزود: با همت پرسنل شرکت آب و فاضلاب گیلان و همکاری تنگاتنگ استان‌های معین که با آبرسانی سیار و توزیع آب بسته‌بندی به یاری شهرستان آمدند، تمامی تأسیسات تا ۴۸ ساعت بعد از سیل وارد بهره‌برداری شدند ولی آسیب‌های عمق امکان رفع نداشته‌ و برای بازگرداندن به حالت اولیه نیاز به تأمین اعتبار مالی و صرف زمان است.

وی تصریح کرد: بر اثر سیلاب اخیر حدود ۱۵۰میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب آستارا وارد شد، که بخش قابل توجهی از این آسیبها مربوط به زیرساخت‌های آب و فاضلاب شهرستان می باشد.

علیرضا طباطبایی مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن بررسی دقیق داده ها و وضعیت تأسیسات، عملکرد شرکت آب و فاضلاب گیلان را در مدیریت بحران و سرعت عمل در بازگردانی تأسیسانی به سرویس را مثبت ارزیابی نمود.

تهرانی مدیر گروه بهره‌‌برداری از تصفیه‌خانه‌های آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پس از حوادث طبیعی اخیر، طرح‌های زیربنایی آب و فاضلاب شهرستان آستارا دچار آسیب شده و وزارت نیرو در صدد تامین  اعتبارات، برای تکمیل و توسعه این پروژه‌ها می‌باشد.