سایه گیلان، زهرا صداقت: با خبر شدیم که مهدی صالحی دانش آموز ۱۴ ساله گیلانی و ساکن شهر رشت جزو بازیکنان انتخابی تیم ملی نوجوانان بوده با همین مناسبت گفتگویی با این نوجوان پر تلاش انجام دادیم که شما را به خواندن آن دعوت میکنیم: لطفا خودتان را برای مخاطبان روزنامه سراسری سایه معرفی بفرمایید. […]

سایه گیلان، زهرا صداقت: با خبر شدیم که مهدی صالحی دانش آموز ۱۴ ساله گیلانی و ساکن شهر رشت جزو بازیکنان انتخابی تیم ملی نوجوانان بوده با همین مناسبت گفتگویی با این نوجوان پر تلاش انجام دادیم که شما را به خواندن آن دعوت میکنیم:

لطفا خودتان را برای مخاطبان روزنامه سراسری سایه معرفی بفرمایید.
مهدی صالحی ۱۴ساله، دانش آموز کلاس هشتم از استان گیلان، شهر زیبای رشت هستم.

چندسال است که والیبال را شروع کرده‌اید؟
از سن ۷سالگی به والیبال روی آوردم و همراه پدر در تمرینات والیبال شرکت می‌کردم.

چه چیزی باعث شد به این رشته گرایش پیدا کنید؟
یکی از دلایل گرایش من به این رشته این بود که مرتضی صالحی، عموی من عضو تیم ملی والیبال بودند و من همیشه بازی ایشان را دنبال می‌کردم و عموما در تمریناتش حضور داشتم.
به این ترتیب، علاقه زیادی به این ورزش پیدا کردم و بعد از آن استارت بازی والیبال را زدم.

چطور شد که به تیم ملی دعوت شدید؟
مدتی پیش در مسابقات کشوری که در اصفهان برگزار شد حضور داشتم و در تیم منتخب گیلان بازی می‌کردم. مربیان تیم ملی برای انتخاب بازیکن در آن دوره از مسابقات شرکت داشتند و خوشبختانه از من به عنوان بازیکن انتخابی تیم ملی دعوت شد.

به غیراز والیبال رشته دیگری را هم دنبال می‌کنید؟
جز والیبال به هیچ ورزش دیگری علاقه ندارم. نه به این دلیل که والیبالیست هستم بخواهم چنین حرفی بزنم از همان زمان کودکی ورزشهای دیگر برایم جذابیت نداشتند.

گفتید که از ۷سالگی والیبال بازی می‌کنید، زیر نظر چه کسانی تمرین آغاز کردید؟
در ابتدا ورزش را با مربی پایه جناب رضا خداپرست  آغاز کردم سپس با آقایان توانایی و همرنگ ادامه دادم  و اکنون به صورت حرفه ای  در خدمت استاد شیرتری هستم و  چیزهایی زیادی از ایشان یاد می‌گیرم.

درحال حاضرعضو تیم خاصی هستید؟
متاسفانه فعلا عضو باشگاه خاصی نیستم. در ماه‌های آینده برای تست و بازی در تیم پیکان هماهنگی‌های لازم را انجام خواهم داد.

برایمان از لحظه‌ای که متوجه شدید به تیم ملی دعوت شدید توضیح دهید.
در کانال‌های مربوط به والیبال مطالب را دنبال می‌کردم که لیست اسامی دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی را خواندم. وقتی اسم خودم را دیدم فکر کردم تشابه اسمی باشد. با پیگیری‌هایی که پدر انجام دادند مطمئن شدم که اسم خودم است.  یک خوشحالی وصف نشدنی داشتم. باورم نمی‌شد که به تیم ملی دعوت شدم.

چند نفر به این اردو دعوت شدند؟
۲۷نفر از بین حدود  ۶۰۰ بازیکن  در قالب  ۳۴تیم در مسابقات کشوری انتخاب شدند که من نیز افتخار این را داشتم به اردوی تیم ملی راه پیدا کنم.
در نهایت ۱۴نفر تیم ملی را همراهی خواهند کرد که امیدوارم بتوانم جزو آن ۱۴نفر باشم و مزد تلاش‌هایم را بگیرم.

اگر در این سن عضو تیمی خارج از استان گیلان شوید حاضرید خانواده و شهرتان را ترک کنید؟
بله، به خاطر اهدافم این مسیر سخت و پر چالش را انتخاب خواهم کرد.

اگر در مقاطع بالاتر شرایط خروج از کشور برای بازی در تیم‌های مطرح برایتان مهیا شود چطور؟
هدف اصلی من بازی در تیم‌های ایتالیایی است و حاضرم در سخت‌ترین شرایط ممکن و دوری از وطن به این آرزو دست پیدا کنم.

نقش خانواده در موفقیت خود را برای خوانندگان بازگو کنید.
پدر و مادرم حامیان اصلی من در این راه بودند. برای اینکه بتوانم به اهدافم نزدیک شوم زحمات بسیاری کشیدند.بخصوص مادر عزیزم که هم شاغل هستند و هم به کارهای مربوط به خانه و من رسیدگی می کنند از آنها بسیار ممنون هستم. همچنین از مادر بزرگ عزیزم که عاشقانه و خالصانه با محبت و دعاهایش حامی من بود تشکر ویژه می کنم.

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید

از مربیان زحمت‌کشی که تاکنون به من کمک کردند تشکر می کنم و همچنین از عموی بزرگوارم  عمو مرتضی عزیز که زحمات زیادی برای موفقیت من در این راه کشیده اند بسیار سپاسگزارم. و در نهایت از شما و روزنامه سایه که این وقت را در اختیار من قرار دادید نیز تشکر می کنم.