ستاد گرامیداست یوم الله۱۳ آبان در سالن اجتماعات فرمانداری ماسال برگزار شد.

سایه گیلان: مهندس گیل چالانی ضمن تشکر از حضور پرشور مردم ماسال و شاندرمن در راهپیمایی  حمایت از مردم بی دفاع غزه که با حضوری پررنگ و چشم گیر و منسجم پیام مهمی برای همه کسانی که بد خواه این نظام هستند داشت گفت: در هر کجای  از جهان اگر فتنه ای رخ دهد جای پای آمریکای جنایتکار وجود دارد و یک پای اصلی  همه فتنه ها یی که رخ می دهد آمریکا مزدورانش هستند.
فرماندار ماسال به تبعید حضرت امام ۱۳ ابان ۱۳۴۳ و تسخیر لانه جاسوسی ۱۳ آبان ۱۳۵۷ اشاره  داشت و بیان نمود:  ۱۳ آبان ماه روز استکبار ستیزی است.
وی گفت امروز همه دنیا به مظلومیت مردم فلسطین وغزه شهادت میدهند و در راستای دفاع از مظلوم در جای جای جهان راهپیمایی و تجمع کردند اما نظر مردم دنیا  برای جرثومه فساد یعنی آمریکا مهم نیست و خود با حضور  رئیس جمهور آمریکا  در اسرائیل و حمایت از رژیم کودک کش نشان داد حامی اصلی رژیم صهیونیستی بوده است.
فرماندار ماسال با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳۵۷ توسط دانشجویان گفت هر جایی که خونی در این نظام به ناحق ریخته شده ردپای آمریکای جنایتکار وجود دارد و با اشاره به  فرازی از سخنان امام (ره) که فرمودند《هرچقدر فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید》بیان کردند امروز تکلیف است تا هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا و ایادی او در منطقه بزنیم.
فرماندار با بیان اینکه جهاد تبیین یک تکلیف است افزود: در ۱۳ آبان و مناسبتهای این چنینی در طول سال باید نسل جدید را با ادبیات مقاومت وپایداری آشنا نمائیم و بگوئیم که در این مملکت در این چهل و چهار سال چه اتفاقاتی صورت گرفته است.
وی تاکید کرد آموزش و پرورش و دانشگاهها رسالت خطیری در شناساندن و ترویج فرهنگ ایثار شهادت و آگاهی بخشی بین دانش آموزان و دانشجویان دارند و امروز خط مقدم ما باید جهاد تبیین است.
مهندس گیل چالانی  از برگزاری یادواره شهدای ترور وشهدای دانش آموز در آبان ماه امسال خبر داد.
وی به برگزاری راهپیمایی در روز ۱۳ آبان ماه در بخش شاندرمن وماسال اشاره نمود وگفت در این روز دانش آموزان و دانشجویان و همه مردم ولایتمدار  با حضور خود مشتی محکم بر دهان استکبار‌ جهانی خواهند زد .
وی گفت هر مدرسه ای که با ایده ای بهتر در این روز حضور پیدا کند تشویق خواهند شد.