استاندار گیلان: با افتتاح پل کیازنیک بخشی از مطالبات مردم شهرستان املش تامین خواهد شد.

سایه گیلان: دکتر اسدالله عباسی در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان املش، گفت: پل کیازنیک از طرح‌های مهم ارتباطی شهرستان‌های املش و لنگرود است که باید با رفع موارد ایمنی سریع‌تر تکمیل و به بهره برداری برسد.

استاندار گیلان همچنین در این بازدید در گفتگوی تلفنی با فرماندار لنگرود، با تاکید بر تسریع عملیات تکمیل پل کیازنیک، افزود: فرمانداران شهرستان‌های املش و لنگرود باید با نظارت و پیگیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، همت خود را برای اتمام این طرح به کار گیرند و موارد ایمنی ۲ سوی پل تقاطع اطاقور و املش به کمک بخشداری‌ها برطرف شود.
دکتر اسدالله عباسی در بازدید از طرح جاده املش به شلمان با اشاره به توقف این طرح به علت کمبود اعتبار، افزود: اعتباری از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان، برای تامین مصالح این طرح و تکمیل این مسیر در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: فرماندار، ادارات کل راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای، صنعت، معدن و تجارت و پیمانکار باید مصالح مورد نیاز این طرح را تامین و آن را به اتمام برسانند.

پل کیازنیک و راه شلمان املش ۲ طرحی بود که استاندار در سفر به املش بازدید کرد، طرح راه شلمان املش ۲.۹ کیلومتر طول دارد و پیشرفت فیزیکی این طرح ۷۰ درصد است. 

پل کیازنیک که شهرستان‌های لنگرود و املش را به یکدیگر ارتباط می‌دهد در سال ۱۳۹۷ بر اثر سیلاب به طور کامل تخریب و در سال ۱۳۹۸ ساخت آن دوباره آغاز شد.

این طرح به دلیل تامین نشدن اعتبار نیمه تمام مانده بود و از سال ۱۴۰۱ ادامه عملیات آن تسریع یافت و آذر ماه ۱۴۰۲ به اتمام رسید.

هزینه اجرای طرح ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است. 

این پل پس از خط کشی آسفالت و ایمن سازی دهه فجر امسال به بهره بردای خواهد رسید.

استاندار گیلان پس از بازدید از طرح‌ها، در مراسم بزرگداشت شهید گیلانی مدافع امنیت وطن حسن بابانیا که در مسجد امام علی (ع) زادگاهش روستای البرز املش برگزار شد، حضور یافت.