معاون فرماندار شفت با اشاره به لزوم مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: دستگاه های ذیربط اگر در مرحله پیشگیری ساخت و ساز به موقع وارد شوند از هدر رفت منابع مالی جلوگیری می‌شود.

سایه گیلان: علی فیض بخش (یکشنبه) در جلسه پیشگیری و مقابله با ساخت ساز غیر مجاز شهرستان اظهار کرد: تخریب و قلع و قمع راه حل مقابله نیست بلکه باید تخلفات هرچه سریع‌تر شناسایی و از پیشرفت ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.

معاون فرماندار شفت با اشاره به افزایش بی رویه تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق جنگلی و حاشیه شهرها گفت: همکاری و حمایت دستگاه‌های قضائی و انتظامی در برخورد با هرگونه تخلفات ساختمانی ضروری است.

وی تصریح کرد: اعضای کارگروه در رسیدگی به تخلفات ساختمانی از بدو امر اهتمام جدی داشته باشند و از عوامل بازدارنده و تمامی ابزارهای قانونی برای برخورد و پیشگیری از ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی و باغی استفاده کنند.

معاون فرماندار شفت با اشاره به اینکه برخورد و نظارت مقطعی و تعلل و اغماض در اجرای قانون و ضوابط موجب تخلف افراد در آن مقطع می‌گردد، گفت: نظارت و کنترل از مبنا و ابتدای عملیات ساخت بنا باید اعمال شود تا در مسیر اجرا هم مدیران اجرایی و نظارتی با مشکل مواجه نگردند و هم شخص سازنده متضرر نشود.

وی تصریح کرد: برخورد جدی و قاطع با ساخت و سازهای غیر مجاز باید در دستور کار دستگاه‌های ذیربط باشد و گزارش تخلف از سوی دهیاران به بخشداری‌ها و از سوی دیگر بخشداران به فرمانداری منعکس شود.

فیض بخش با بیان اینکه در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ گونه مساعدت و ارفاقی نمی‌شود بیان داشت: نظارت دقیق بر فعالیت‌ها در حریم با افزایش گشت زنی ها، دقت و سرعت عمل در ارائه گزارش تخلفات، پیگیری و به نتیجه رساندن گزارش‌ها و مستند سازی فعالیت‌های صورت گرفته از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرماندار خاطرنشان کرد: دهیاری باید با قدرت از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری و با آن مقابله نموده و اجازه تخلفات ساختمانی را ندهند.