مدیرکل کمیته امداد امام گیلان از ایجاد ۶ هزار و ۴۵۰ شغل از ابتدای امسال تا پایان پاییز خبر داد.

سایه گیلان:  عباس اهرابی گفت: از ابتدای امسال تا پایان پاییز ۶ هزار و ۴۵۰ فرصت شغلی با ۷۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان کمیته امداد امام گیلان ایجاد شد که با ایجاد این تعداد شغل ۴۷ درصد از ۱۳ هزار و ۸۲۵ فرصت شغلی پیش بینی شده این نهاد در سال ۱۴۰۲ محقق شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال مددجویان در سال ۱۴۰۲ اختصاص یافته است، افزود: مددجویان دهک‌های ۱ تا ۵ می‌توانند با دریافت تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد شغل برای خود و خانواده هایشان به مرحله خودکفایی برسند.

مدیرکل کمیته امداد امام گیلان هدف از اجرای طرح‌های اشتغالزایی این نهاد را کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد گروه‌های نیازمند جامعه عنوان کرد و گفت: توانمندسازی محرومان و زمینه‌سازی برای ورود این خانواده‌ها به عرصه کار و تولید از اولویت‌های این نهاد است که در این زمینه از دانش و امکانات کارآفرینان و راهبران شغلی هم استفاده می‌شود.

عباس اهرابی افزود: در ایجاد شغل برای مددجویان و نیازمندان جامعه از ظرفیت جهادگران، کانون‌های کارآفرینی، مراکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی هم استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس آمایش و نیازسنجی، استعدادسنجی، ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی شغلی، ارتقاء مهارت‌های شغلی، اعطای تسهیلات قرض¬ الحسنه به مددجویان و نظارت ۳ تا ۵ ساله برای پایداری طرح‌های اشتغالزایی و ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی از حمایت‌های کمیته امداد گیلان برای ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان است.