جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آستانه اشرفیه به ریاست مهندس ابراهیم فروحی ؛ معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضور کلیه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .

سایه گیلان: معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه اظهار کرد : با توجه به در پیش روی بودن فصل زمستان و محتمل بودن بارش برف و باران شدید، آمادگی کامل اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان و مدیران ذیربط، در خصوص ایجاد هماهنگی های لازم و اجرای برنامه های بازدارنده مانند برگزاری مانورهای دورمیزی در قالب سناریوهای از پیش تهیه شده برای توانمندسازی دستگاه های متولی و اقدام به هنگام در بروز حوادث احتمالی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

مهندس فروحی ادامه داد : از مهمترین عوامل اجرایی موثر در مقابله با بحران ها احتمالی شهرداری ها و بخشداری ها ( به همراهی  دهیاران) می باشند که لازم است آمادگی کامل را در کنار دستگاه های متولی به منظور خدمات رسانی امدادی و  استقرار نیروهای کمکی را داشته باشند .

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تصریح کرد : ایجاد وضعیت مطلوب در مدیریت پسماند شهرستان که در وضعیت مناسبی به سر نمی برد و همچنین  لایروبی انهار و  نظارت بر سرویس دستگاه های پمپاژ به منظور مقابله با بحران خشکسالی در سال زراعی پیش رو نیز از دیگر موارد با اهمیت بالای رسیدگی می باشد.

در ادامه هر یک از اعضا گزارش هایی در زمینه های وضعیت تامین سوخت و اقلام ضروری، آمادگی تعاونی های در تامین کالاهای اساسی، رایزنی در تامین سوخت دوم ( موتور برق ) ویژه نانوایی ها ، عدم تعطیلی فروشگاه های درراستای تامین موادغذایی مورد نیاز مردم و سایر موارد ارائه دادند .