حجت‌الاسلام صفر قربانپور ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به رعایت حدود الهی اظهار داشت: تقوا سپر بلا و نگهداری‌کننده از حوادث است و تقوای الهی و رعایت حدود الهی در قیامت، فرد را به سمت بهشت خواهد برد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مسیر تقوا روشن بوده و دارای روشنگری است خاطرنشان کرد: انسان در سایه خدمت و برکت به امنیت، دوستی، آرامشِ وجود، عدم حسادت و کبر و بر مبنای رعایت حدود الهی از رحمات و برکات الهی بهره‌مند می‌شود.

قربانپور با اشاره به فشارهای سیاسی و برجامی و از سوی دیگر تهدیدات ترسو مآبانه رژیم صهیونیستی گفت: رزمایش ارزشمند نیروهای مسلح و سپاه که اخیراً برگزار شد نشان داد جمهوری اسلامی مسیر را به‌خوبی شناخته است و فرصت را غنیمت شمرده و مردم نیز پشتیبان هستند.

وی با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی ماه و گستردگی فتنه سال ۸۸ افزود: در فتنه ۸۸، برخی نیروهای داخلی در کنار شیطان‌صفتان بیرونی قرار گرفتند و سختی‌ها و‌ آفات مختلفی در بخش اجتماعی و سیاسی به کشور و مردم وارد کردند و گستردگی این فتنه به حدی بوده که هنوز نیاز به تبیین دارد.

وی به حضور حماسه‌ساز و ولایتمدارانه مردم در جای جای ایران اسلامی و شکل‌گیری حماسه ۹ دی ماه اشاره و بیان کرد: مردم گیلان یک روز زودتر از سایر استان‌ها به میدان آمدند و حق را به‌موقع تشخیص دادند البته موضوع گرایش به ۹ دی نباید دچار کهنه‌گرایی شود تا نسل آینده شناخت درستی از این حماسه داشته باشند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به مشکلات کشور گفت: در شرایطی که کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و دردهای پنهان در گیلان و کشور وجود دارد لازم است سرعت تحول افزایش پیدا کند و انتصابات با نگاه انقلابی و جهادی سریع‌تر انجام شود و خلأ در این موضوعات مطلوب نیست.

قربانپور خواستار تنظیم برنامه‌ میان‌مدت و بلندمدت برای گیلان شد و با‌ بیان اینکه در این استان می‌بایست میدانی‌تر و برنامه‌محور عمل شود تصریح کرد: برنامه‌محوری می‌تواند در اولویت‌های گوناگون برای گیلان پیش‌بینی شود.

وی با بیان‌ اینکه رشد درآمد سالانه مردم در شهر و روستاهای گیلان مطلوب نیست گفت: برای حفظ و ماندگاری جمعیت مولد در روستاها و حفظ اراضی روستاها باید با برنامه عمل شود از طرفی مسأله جمعیت در گیلان جدی است و نیازمند برنامه مدون برای رشد جمعیت هستیم.

امام جمعه موقت رشت تصریح کرد: مسأله انقراض نسل و عدم رشد جمعیت در گیلان جدی گرفته شود و این وضعیت اگر ادامه پیدا کند ما را دچار آسیب می‌کند البته در مسائل اقتصادی نیز آسیب‌زا خواهد بود.