شمس شفیعی در این جلسه با ذکر اینکه شهرداری رشت توانست برای اولین بار در طول ادوار شوراها تحقق بودجه ای مثبت ۲۰ را به ثبت برساند گفت: شورای ششم در سال ۱۴۰۰ بودجه شهر رشت را با بودجه ۱۲۵۰ میلیارد تومان تحویل گرفت و اکنون در سال ۱۴۰۲ بودجه ای معادل ۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان را تدوین نموده است.

سایه گیلان: شفیعی گفت : شهرداری رشت علاوه بر انبساط بودجه چشمگیر و محاسبه تفریغ بودجه که از سال ۹۴ به بعد انجام نشده و روی زمین مانده بود را تا پایان سال ۹۹ به انجام رساند و الباقی را نیز به بزودی به اتمام میرساند ، موفق به آغاز هشت پروژه عمرانی همزمان در قالب طرح میثاق شد که همگی از اعتبارات داخلی و ظرفیتهای شهری رشت تامین شده است.
رئیس کمیسسون برنامه و بودجه با ذکر اینکه ساماندهی در امور بودجه و برنامه در شهرداری حاصل تلاش های بی وقفه مجموعه شورا و مدیران بودجه‌ای شهرداری است گفت: برای سال ۱۴۰۳ رقم بودجه بالای ۵ هزار میلیارد را هدف‌گذاری کرده ایم.
شمس شفیعی گفت: برنامه پنج ساله راهبردی و عملیاتی شهر رشت با مشارکت جامعه دانشگاهی دیگر اقدام مهم مجموعه شورا و شهرداری رشت است که تا پایان سال ۱۴۰۷ تدوین بودجه ای مشخصی به شهر رشت ارائه میدهد.
وی با توضیح اینکه اجرای پروژه های بزرگ رشت همچون احیاسازی رودخانه ها و احداث رینگ ۹۰ متری کمربندی رشت از توان شهرداری خارج است گفت: امیدورایم با ورود نمایندگان رشت و گیلان در مجلس به موضوع، در بخش حمل و نقل درون شهری نیز کسری موجود را جبران نماییم.
وی توضیح داد: شهری با جمعیت رشت طبق استانداردها نیازمند ۴۰۰ دستگاه اتوبوس است در حالیکه عملا ۴۰ دستگاه اتوبوس دارد و این تعداد را هم با تلاش و صرف هزینه از ۲۵ عدد در دو سال اخیر به عدد چهل رسانده است.
وی گفت: بر خلاف شرایط مطلوب کلانشهرهای دیگری مانند همدان و مشهد که بارها از وامها و اعتبارات دولتی برخوردار بوده اند، رشت تاکنون از هیچگونه حمایتهای ملی برخوردار نشده که برای این مهم خواستار تخصیص اعتبارات کشوری برای رشت هستیـم.