فرماندار شهرستان شفت گفت: شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت برای توسعه زیرساخت‌ها و برآوردن نیازهای فرهنگی شهرستان است.

سایه گیلان: مهدی نقدی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که در اداره آموزش و پرورش شفت برگزار شد، ضمن تبریک هفته شورای اموزش و پرورش اظهارکرد: آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، کانون مهم تعلیم، دانایی،‌ توانایی و خلاقیت است که می‌تواند با تربیت نیروهای ماهر و مستعد، در توسعه همه جانبه نقش بسزایی ایفا کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شفت افزود: یکی از اهداف مهم تشکیل شوراهای آموزش و پرورش توجه به بحث اصل مشارکت در جریان تعلیم و تربیت است و از آنجا که رسالت آموزش و پرورش در جامعه بسیار حساس و مهم می‌باشد و از اهمیت و جایگاه خاص و زیر بنای توسعه کشور است همه وظیفه داریم به آن کمک کنیم.

وی هدف از تشکیل این جلسه تسریع و تسهیل فعالیت‌های آموزش و پرورش، رفع موانع و جایگاه تحقق آیه شریفه «امر هم شورا بی نهم» دانست و تاکید کرد: جهت تحقق این امر از همه دستگاه‌ها خواستارم نهایت همکاری و هماهنگی را با آموزش و پرورش به عمل آورند.

فرماندار شفت تصریح کرد: همه مدیران شهرستان باید در راستای بهره گیری از خرد جمعی، ایجاد بستر مناسب جهت جلب مشارکت‌های مردمی و نیز به کارگیری همه ظرفیت‌ها در جهت رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت گام برداریم.

وی گفت: آموزش و پرورش در ساختار توسعه کشور، به عنوان اساس پیشرفت و ترقی کشور به حساب می‌آید و نقش مهمی در برنامه‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایفا می‌کند.

نقدی ضمن اهمیت شورای آموزش و پرورش بیان داشت: تمام دستگاه‌ها با این نهاد همکاری داشته باشند تا بتوانیم شاهد رشد و پیشرفت این مجموعه مهم فرهنگی و آموزشی باشیم.

گفتنی است، در پایان جلسه به مناسبت هفته شورای آموزش و پرورش از اعضای و مربیان شورای آموزش و پرورش شهرستان شفت با اهدا لوح سپاس قدردانی شد.