عضو شورای رشت درباره این لایحه با اشاره به اینکه تاخیر در ارسال این لایحه به صحن شورا احتمالا کم کاری از سوی هیئت شطرنج است اظهار کرد: البته باید به کوتاهی شهرداری رشت نیز در بررسی این لایحه اشاره کرد .

سایه گیلان: سید شمس شفیعی با بیان اینکه سال گذشته شورا در برگزاری این رویداد مساعدت داشت افزود: هیچ جایگاهی برای شورا و شهرداری در آن رویداد در نظر گرفته نشده بود و این پذیرفتنی نیست و معتقدم نباید این لوایح به صورت دو فوریتی بیاید.
   وی به عدد ریالی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: بودجه پیشنهادی سال آینده رشت پنج هزار و چهار میلیارد تومان است که در حوزه درآمد سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تدوین شده است و باید تلاش کنیم تا مولفه های درآمدی محقق شود.
   شفیعی با اشاره به اینکه در دوران فعالیت شورای ششم اتفاقات خوبی در حوزه بودجه رقم خورد بیان کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت نسبت به سال جاری ۴۴ درصد افزایش داشته و یک بودجه کاملا منطقی و رادیکال تدوین شده است و در بودجه پیشنهادی اتمام پروژه های ناتمام مورد توجه است و همچنین در حوزه تخلفات ساختمانی نیز شاهد تثبیت نرخ هستیم که این مهم نشان دهنده کاهش وابستگی بودجه به تخلفات ساختمانی است .
  عضو شورای رشت با تاکید به اینکه در رشت سه ابر چالش وجود دارد گفت: پسماند ، ترافیک و آب و فاضلاب سه مشکل و ابر چالش رشت است که در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به این سه موضوع توجه ویژه ای صورت گرفته است.