نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: با توجه به ظرفیت بالای منطقه آزاد انزلی در صادرات و واردات توسعه اقتصاد دریا محور، باید این منطقه در اولویت فعالیت باشد.

سایه گیلان: نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با مدیران منطقه آزاد انزلی توسعه اقتصادی در استان را مهم دانست وافزود: منطقه آزاد انزلی در صادرات و واردات قدمت دیرینه دارد و اقتصاد دریا محور باید در الویت فعالیت این منطقه باشد.
آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به ارتباطات گسترده گیلان و ایران با کشور‌های همسایه از طریق دریا افزود: صادرات محصولات رکن اصلی توسعه است و منطقه آزاد انزلی دارای ظرفیت‌های بالای در این حوزه است که برای استفاده بهینه از این ظرفیت باید از دانش روز و اندیشه متخصصان بهره گرفت.
وی به تقاضای بالای مرکبات آسیای میانی از ایران اشاره و تصریح کرد: در این زمینه باید بیش از پیش فعال باشید و از این ظرفیت درراستای توسعه اقتصادی بهره گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با اشاره حضور گردشگران خارجی، ترویج فرهنگ غربی و آسیب‌های فرهنگی در منطقه آزاد انزلی گفت: مسئولان منطقه آزاد انزلی در این حوزه باید با اجرای برنامه‌هایی فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اهتمام جدی داشته باشند.
آیت الله فلاحتی، ساخت وساز‌های بی رویه و تصرف زمین‌ها منطقه آزاد انزلی را یکی دیگر از آسیب‌های در این منطقه برشمرد.
مدیر عامل منطقه آزاد انزلی هم در این دیدار با اشاره به ۳ فعالیت عمده گردشگری، صنعتی و بندری در منطقه آزاد انزلی، گفت: منطقه آزاد انزلی زمینه صادرات و واردات دریایی را بیش از پیش در کشور فراهم کرده است.
محمد سجاد سیاهکار زاده افزود: با توسعه بندرانزلی و اتصال آن به راه آ هن سراسری در آینده نزدیک بیشتر فعالیت‌های بنادر شمال کشور از طریق این بندر انجام خواهد گرفت.
وی به اهمیت برقراری خط ریلی انزلی با دیگرکشور‌های اشاره و تصریح کرد: با گسترش خط ریلی با دیگر کشور‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد بار منطقه آزاد از طریق ریل انجام می‌شود.