سایه گیلان، ابراهیم نیازمند: هرچقدر به انتخابات نزدیک تر میشویم شور و هیجان برخی مردم نیز روز به روز بیشتر نمایان می شود. اگرچه شاید برخی نیز به دلایل مختلف از قبیل مشکلات اقتصادی در جامعه مخالف شرکت در انتخابات باشند اما آنچه نمایان است اینس تکه برخی از کاندیداها عزم جدی و راسخی را جزم کرده اند تا به هر نحوی شده خود را جزء نمایندگان شاخص قرار دهند.

سایه گیلان: اگر چه برخی ها بدون کمترین تجربه مدیریتی، تنها تشنه بدست آوردن کرسی مجلس هستند اما از نظر سیاسیون و مردم کاندیدایی واجد شرایط است که تجربه کافی و شناخت دقیق از معضلات جامعه داشته باشد و مهم تر اینکه برای رفع مشکلات نیز راه حلی اصولی و منطقی در نظر داشته باشد.
نظر تحلیل گران سیاسی جامعه نیز اینست که اگر امروز مردم با تفکر و به دور از احساس عمل کنند قطعا بهترین گزینه ها را وارد مجلس خواهند کرد تا بتوانند ضمن کنار آمدن با منتقدان، بتوانند به تناسب نظریاتشان در جامعه آرامش و تعامل را ایجاد کند و در رسیدگی به مشکلات صاحب سبک باشند و از دروغ پراکنی و حرف های غیر عملی نیز دوری کند .بر حسب نظریات اکثریت سیاسیون و تحلیل گران در سطح استان گیلان، نمایندگان فعلی رشت آنطور که باید راهگشای مشکلات مردم نبوده اند و خوب عمل نکرده اند و این امر موجب شده تا مردم به دنبال شخصیت های توانمند، با دانش و تفکرات نزدیک به سطح توقعات خود باشند و خواستار استفاده از دانش نخبگان و دانشگاهیانی باشند که طی سال های اخیر کمتر از علم و دانش و آگاهی آنها استفاده شده است.
با این اوصاف بی تردید دکتر نوبخت با تالیف چندین کتاب و تدریس آن در دانشگاههای معتبر و تجربیات گرانقدر در دولت پیشین یکی از مهم ترین گزینه های انتخابات رشت خواهد بود.
برداشت ها از نظریات تعدادی از دانشجویان نیز این بوده که نمایندگان رشت در این چند ساله نتوانسته اند عاملی برای تغییر در رشت و حتی رفع مشکلاتی چون محیط زیست، پسماند و رودخانه رشت شوند.