رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت گفت: ۷ دستگاه اتوبوس جدید در آینده نزدیک به ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر در شهر رشت اضافه می‌شود.

سایه گیلان: علی زارع گفت: ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید آتروز به ارزش ۳۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ از ایران خودرو و دیزل خریداری شد که ۷ دستگاه از این اتوبوس‌ها به رشت منتقل شده و قرار است به زودی پس از پلاک گذاری به ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر در شهر رشت اضافه شود.

وی با بیان اینکه هزینه خرید این اتوبوس‌ها از اعتبارات دولتی و شهرداری رشت تامین شده است ، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده، ۱۴ دستگاه اتوبوس جدید دیگر هم از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در چند مرحله به جمع اتوبوس‌های شهری حمل مسافر در مرکز گیلان افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت گفت: با افزوده شدن این ۳۰ دستگاه به ناوگان عمومی حمل و نقل شهری رشت، تعداد اتوبوس‌های شهری رشت به حدود ۸۰ دستگاه خواهد رسید. 

علی زارع همچنین با اشاره به وجود ۳۳ دستگاه اتوبوس شهری از رده خارج در ناوگان شهرداری رشت ، افزود: قرار است این اتوبوس‌ها با برگزاری مناقصه و مشارکت بخش خصوصی تعمیر و دوباره برای حمل مردم در شهر رشت به حرکت درآید.