سید شمس شفیعی در جلسه یکصد و بیست و سوم کمیسیون برنامه بودجه و امور حقوقی شورای شهر رشت اعلام کرد: هر گونه عملکرد در جهت پرهیز از هدر رفت هزینه در بخشهای مختلف شهرداری، خود نوعی درآمد زایی محسوب میشود و حائز اهمیت است و از این رو مدیریت و هدایت صحیح هزینه ها به سویی که ضمن حفظ کیفیت در اجراها، مدیریت هزینه  نیز رعایت گردد، مطلوب و لازم به توصیه است.

سایه گیلان:  دکتر شفیعی در این جلسه با ذکر اینکه  گاه یک مدیر در یک پروژه خاص چنان ماهرانه عمل میکند که اندیشه و سبک وی سبب تبیین شیوه ای جدید در موارد مشابه میشود گفت: مدیریت خلاقانه و مطالعه شده،  سبب موفقیت در برنامه و حصول به اهداف با موجه ترین زمان و کیفیت است.
هادی رمضانی، عضو کمیسیون بودجه نیز با تایید اهمیت مدیریت قوی در دستگاهها و از جمله مدیریت شهری رشت گفت: متاسفانه برخی مدیریت ها قائم به فرد بوده و قائم به برنامه نیست و نتیجه آنکه گاه جابجایی مدیریت سبب توقف یک سازوکار شده و میشود.
وی گفت : داشتن برنامه و ریل‌گذاری مشخص در هر خط مدیریتی، باعث تسهیل در مدیریت بعدی است و این راهکاری است که همگی باید به آن مقید باشیـم.
   
سید شمس شفیعی در این جلسه که با حضور  مدیران برنامه بودجه،  املاک و مستغلات و رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت تشکیل شد، در توضیح مربوط به لایحه واگذاری زمین به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان برای ایجاد مراکز اطلاع رسانی گردشگری اعلام کرد: طبق اظهارات مدیر املاک شهرداری، هم اکنون شهرداری رشت در دو ورودی جاده تهران و جاده فومن دارای زمین است که میتوان برای ایجاد مرکز اطلاع رسانی گردشگری در آنها شروع به اقدام نمود و در ورودی های دیگر فعلا زمینی در اختیار نیست و رای کمیسیون در این لایحه، موافقت با واگذاری دو قطعه زمین در ورودی های جنوب و غرب شهر رشت است و فی‌الحال برنامه ای برای تملک در دیگر مبادی ورودی شهر نداریم و تصمیم گیری در این مورد منوط به عملکرد سازمان محترم گردشگری در ورودیهای جاده تهران و جاده فومن خواهد بود.
در این جلسه پنج لایحه دیگر با موضوع
– تهاتر ملکی واقع در منطقه یک  شهرداری رشت به ازای بدهی عوارض ساختمانی
– مشارکت شهرداری با سازمان بسیج دانشجویی جهت برگزاری اردوی راهیان نور
– مشارکت شهرداری با حوزه علمیه در دومین المپیاد ورزشی طلاب و روحانیون
– مشارکت شهرداری با انجمن کشتی گیله مردی در جام شهدای مدافع حرم
– بررسی بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ در رابطه با  پرداخت حق‌الجلسه اعضای شورای اسلامی نیز مطرح شد.
رئیس جلسه در بحث حمایت از باشگاههای ورزشی شهر رشت نیز اظهار داشت: شورای ششم از این موضوع غافل نبوده و معتقدیم باشگاهها باید تقویت شوند.
  در ادامه در رابطه با لوایح حمایتهای مالی شهرداری در رویدادهای مختلف ورزشی عنوان شد: حمایتهای شهرداری و شورای ششم از رویدادهای ورزشی عمومأ مورد موافقت قرار گرفته و اجرایی شده است اما در خلال برگزاری ها و از سوی برگزار کنندگان هیچوقت نامی از حامی مالی رویداد که شهرداری رشت است برده نمیشود.
سید شمس شفیعی در رابطه با لایحه واگذاری ملک به ازای بدهی عوارض به شهرداری پس از توضیحات مدیر املاک و مستغلات شهرداری گفت: از آنجا که این لایحه مشمول بند ت از تبصره ۶ قانون بودجه محسوب شده که مدت قانونی آن به پایان رسیده، طرح لایحه موضوعیتی ندارد.
شفیعی گفت: تهاتر ملک به ازای پرداخت عوارض راهکاری است که گاه به شهرداری در تسریع امور کمک میکند اما برای پرهیز از بدعت و تخلفات ابتدا باید سامانه ای برای آن تعریف و ایجاد کرد که بتوان با ثبت موارد و امکان ایجاد مزایده و مناقصه شفافیت لازم در این حوزه را از قبل پیش بینی نمود.
در ادامه دو لایحه مشارکت مالی شهرداری با انجمن کشتی گیله مردی و مشارکت با حوزه علمیه در المپیاد ورزشی طلاب و روحانیون مورد موافقت اعضا قرار گرفت.
در بخش دیگر جلسه مدیر برنامه و بودجه شهرداری در بحث جابجایی و افزایش اعتبار برخی ردیف های دچار کمبود بودجه عنوان کرد:
در نظر است جابجایی بخشی از  ۲۴ میلیارد بودجه مازاد شهرداری از ردیف های مشخص که عبارتند از ممیزی املاک، تکمیل ساختمان آتش نشانی مسکن مهر، مولدسازی املاک، مطالعات مرکز کنترل ترافیک و پروژه آب خام به سازمان فرهنگی در بخش های آموزش فرهنگی به میزان سه میلیارد تومان و چاپ نشریات و مطبوعات و… به میزان ۲۰۰ میلیون تومان صورت گیرد که این لایحه پس از بررسی به موافقت کمیسیون رسید.
در این گفتگو عنوان شد: شهرداری در خصوص ممیزی املاک دارای ابهامات و خلأ بسیار است که کارشناسی، انجام ممیزی و رفع خلأ موجود میتواند شفافیت و درآمدزایی برای شهرداری ایجاد کند و رفع نقص در ممیزی املاک مورد مهمی است که در سال جدید باید به شکل تخصصی به آن پرداخته شود.
در بحث بررسی بودجه ۱۴۰۲ در خصوص حق الجلسه اعضای کمیسیونها نیز عنوان شد: طبق آخرین ابلاغیه ها، مبنای یک شصتم از حقوق شهردار در این موضوع غیرقانونی است و در نهایت رای کمیسیون در این لایحه، تصحیح مبالغ با مبناهای جدید و ارسال به صحن علنی شورای اسلامی اعلام شد.
در ادامه لایحه مشارکت با سازمان بسیج دانشجویی در اردوی راهیان نور به شکل تخصیص دو ماشین برای اردوی دانش آموزی و دو ماشین برای محلات و در مجموع ۴ ماشین مورد موافقت قرار گرفت.
همچنین پیشنهاد شد از این پس میتوان برای حمایت از باشگاهها یا موسسات خاص به جای تخصیص های مالی، بیلبوردهای تبلیغاتی واگذار نمود تا نهادهای مشخص با بهره‌گیری از این امکان برای خود کسب درآمد و یا تبلیغات محیطی داشته باشند.