فرماندار شهرستان شفت با اشاره به اینکه انتخابات مهمترین رویداد سیاسی امسال است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری همه وظیفه داریم در جهت مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت در انتخابات همه توان خود را بکار بگیریم.

سایه گیلان: مهدی نقدی در همایش جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده ای روشن که با حضور روسای ادارات و فرهنگیان شهرستان در ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت مهدی(عج) و هفته‌ سربازان گمنام امام زمان(عج) با اشاره به اینکه کمتر از ۶ روز به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده است، اظهار کرد: یکی از وظایف همه ما بخصوص مدیران و فرهنگیان تلاش برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه مشارکت سیاسی در انتخابات زمینه ساز توسعه اقتصادی و امنیت اجتماعی است، بیان کرد: رضایتمندی مردم مهم‌ترین عامل افزایش مشارکت در انتخابات است و در هر مقطع زمانی که مردم از کارگزاران نظام رضایتمندی نسبی داشتند مشارکت مردم بیشتر بوده است.

وی بیان کرد: انتخابات به عنوان بزرگ‌ترین رویداد سیاسی کشور امسال در کشور برگزار می‌شود، مقام معظم رهبری سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت را به عنوان مهم‌ترین راهبردهای انتخابات اعلام کردند.

فرماندار شهرستان شفت بر اساس پیشینه گذشته از حضور مردم شفت در انتخابات و نظر سنجی های که اتفاق افتاده نشان از حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

نقدی ادامه داد: برگزاری انتخابات یکی از ارکان مهم کشور است و مردم ما خودشان در سرنوشت کشور تأثیر گذار هستند.

فرماندار شفت با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ نفر در شهرستان شفت داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند، گفت: تمهیداتی برای تهیه مکان‌های تبلیغاتی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بیش از ۱۰ نقطه شهرستان اندیشیده شده است.

وی افزود: نامزدها، هواداران و مسؤولان ستادهای انتخاباتی می‌توانند در فرصت زمان مجاز تبلیغات از این ظرفیت استفاده و تبلیغات را در محل‌های تعیین شده نصب کنند.

نقدی تصریح کرد: تبلیغات در محل‌های غیر مجاز علاوه بر ورود خسارت به افراد و منع قانونی، توسط کمیته‌های امحا جمع آوری خواهد شد.

وی به اهمیت انتخاب اصلح اشاره کرد و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری انتخاب اصلح بسیار مهم است و باید در راستای انتخاب اصلح تلاش کرد.

وی اظهار کرد: بخشی از رضایتمندی مردم زمانی حاصل می‌شود که مدیران دستاوردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند چراکه همه مردم آنچه مدیران انجام می‌دهند را نمی‌بینند و ارائه گزارش از خدمت دولت در افزایش رضایتمندی و در نتیجه افزایش مشارکت مؤثر است.

نقش فرهنگیان برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات بی بدیل است

نقدی با تاکید بر اینکه امروز می‌بایست با استفاده از ظرفیت‌های مؤثر آموزش و پرورش تنور انتخابات را گرم کنیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری در راهبردهای چهار گانه بر موضوع مشارکت حداکثری قشرهای مختلف جامعه تأکید ویژه ای فرموده‌اند که نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد.

فرماندار شفت با تاکید بر اینکه معلمان بسترساز مشارکت مردم در انتخابات هستند، تصریح کرد: تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی رسالتی مهم بوده که این مهم نیز بر عهده آموزش و پرورش و فرهنگیان قرار دارد.

نقدی با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو بی بدیل است، گفت: دستگاه‌های دولتی مستقر در شهرستان شفت نیز باید ضمن اجتناب از هرگونه جانبداری زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

در این همایش امام جمعه، فرمانده سپاه پاسداران و مدیر اموزش و پرورش در خصوص انتخابات پیش رو به ایراد سخنرانی پرداختند.