دکتر شفیعی رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت از ساعات ابتدای بارش برف در شب گذشته با همراهی شهردار رشت دکتر شوقی و مدیران مناطق پنج گانه و روسای سازمان ها خصوصا سازمان عمران و بازآفرینی، آتش نشانی و اتوبوسرانی عملیات پاکسازی معابر را با وسایل سبک و سنگین آغاز کرده و این عملیات تا صبح ادامه داشت.

سایه گیلان: درطول شب گذشته دوبار  جلسه  ستاد بحران به مدیریت شهردار تشکیل شد و به صورت میدانی وضعیت شهر مورد پایش قرار گرفت.
دکتر شفیعی اظهار داشت: ستاد بحران در مرحله اول در ساعت ۲ بامداد در منطقه ۵ شهرداری برگزار گردید.
در این جلسه که با حضور شهردار رشت، مهندس طبایی مدیر منطقه پنج، مهندس رحمتی مسئول حراست شهرداری و اعضای ستاد بحران منطقه پنج برگزار گردید وضعیت  حوزه این منطقه و ورودی رشت از مسیر اتوبان قزوین به رشت مورد بررسی قرار گرفت و تمهیدات لازم با توجه به بضاعت و لجستیک شهرداری صورت گرفت.
   وی افزود: با شدت گرفتن بارش رحمت الهی جلسه دوم  برای ارزیابی وضعیت کل شهر و محدوده منطقه چهار و ورودی جاده فومن به رشت در این منطقه با حضور دکتر شوقی و همه مدیران مناطق جلسه اضطراری ساعت ۴و نیم صبح تشکیل و مقررشد مناطقی که برف کمتری دارند   دستگاههای سنگین خود را به سایر مناطق انتقال دهند که نقاط هدف از جمله محدوده های جاده تهران، جاده فومن، جاده جیرده، جاده لاکان و مسکن مهر که بارش برف سنگین تر است مشخص گردید.
 عضو شورای شهر ابراز داشت: هم اکنون در سطح شهر هستیم اوضاع تحت کنترل هست
اما با وجود دستگاههای فرسوده جای نگرانی است چنانچه بارش ادامه داشته باشد
تاب آواری دستگاهها  پایین می باشد و ممکن است دچار  بحران و گرفتگی در مسیرهای فرعی شویم
لیکن در حال حاضر همه معابر اصلی باز می باشد و با فعالیت  شبانه روزی  تیم مدیریت بحران شهرداری  عملیات همچنان ادامه دارد.
اینجانب از استاندار محترم خواستارم دستور ویژه بدهند تا امکانات بخش خصوصی و دولتی سایر دستگاهها  برای مدیریت بحران  با مجموعه شهرداری مشارکت داشته باشند و از نهادهای نظامی از جمله ارتش و سپاه  متواضعانه در خواست دارم  مثل همیشه در مدیریت بحران با ارسال ادوات سنگین  به ما کمک کنند
با احترام خادم شهروندان بافرهنگ و صبور رشت عزیز
سید شمس شفیعی
عضو شورای اسلامی شهر رشت