سایه گیلان: رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شورای شهر رشت در جلسه یکصد و بیست و چهارم این کمیسیون که بصورت مشترک با کمیسیون شهرسازی و کمیسیونهای عمران ، توسعه پایدار و کمیسیون خدمات شهری برگزار شد بر لزوم تعاملات سازنده میان پارلمان شهری و پارلمان ملی (مجلس شورای اسلامی) تاکید داشت. به […]

سایه گیلان: رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شورای شهر رشت در جلسه یکصد و بیست و چهارم این کمیسیون که بصورت مشترک با کمیسیون شهرسازی و کمیسیونهای عمران ، توسعه پایدار و کمیسیون خدمات شهری برگزار شد بر لزوم تعاملات سازنده میان پارلمان شهری و پارلمان ملی (مجلس شورای اسلامی) تاکید داشت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت، دکتر میرشمس شفیعی در این جلسه ضمن تبریک ویژه به سه نماینده منتخب از حوزه رشت و خمام به مجلس شورای اسلامی گفت: هر سه این بزرگواران حامیان فعالی در میان یازده عضو شورای رشت داشتند و انتخاب هوشمندانه مردم شریف رشت سبب بارور شدن فعالیت‌ها شد.
شفیعی گفت: مشارکت همشهریان با وجود نامساعد بودن هوا و بارش های گسترده در روزهای اخیر شایسته قدردانی است و مشارکت ۲۲ درصدی در رشت و ۴۰ تا ۷۰ درصدی در سطح گیلان با وجود تلاش بدخواهان داخلی و خارجی در کمرنگ کردن شکوه انتخابات و شرایط نامساعد جوی آمار قابل قبول و خوبی است.
دکتر شفیعی گفت: دو خواسته مهم شورای ششم شهر رشت که همواره و به شکل مداوم پیگیر آن بوده ایم، برخورداری از اعتبارات ملی برای توسعه شهری رشت و همچنیـن تمهیداتی برای گسترش دامنه اختیارات شهرداریهاست که متاسفانه این مورد در ادوار پیشین خانه ملت در بهارستان مطرح اما بعد از دستور کار خارج شد.
وی توضیح داد: در بسیاری کشورها که شهرداریها موفق عمل می‌کنند، ادارات خدمات رسان مانند آب، توزیع برق، مخابرات، آب و فاضلاب، پست، آموزش و پرورش، آموزش عالی و مواردی دیگر، زیر مجموعه هایی از شهرداری هستند و این امر سبب یکپارچگی در اجراها و جلوگیری از ایجاد بروکراسی های اداری و موازی کاری است و در نهایت سبب صرفه جویی در وقت و هزینه ها میشود.
وی گفت‌: امیدواریـم توجه به این موضوع و بررسی مجدد لایحه در دستور کار مجلس محترم دوازدهم قرار گیرد.
رئیس کمیسیون بودجه با اشاره به اینکه شورای شهر رشت در موضوع رودخانه های رشت و احداث رینگ ۹۰ متری همواره پیگیر اختصاص اعتبارات و حمایتهای کشوری بوده است گفت: هزینه های این دو پروژه‌ی کلان در اعتبارات داخلی شهرداری رشت نمی‌گنجد و لذا از سه نماینده محترم راه یافته به مجلس دوازدهم، آقایان کوچکی نژاد، مهدی فلاح و احمدی سنگری در این مهم خواستار تعامل و پیگیریهای ثمربخش هستیم.
شفیعی گفت: اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت نیز برای پیشبرد پروژه های عمرانی طرح میثاق و دیگر وظایف و اجراها با جدیت و انگیزه مشغول به کارند و یقین داریم تعامل سه نماینده محترم با مدیریت شهری رشت میتواند عقب ماندگی و خلأ های بوجود آمده در دهه های اخیر را جبران کند و برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری رشت که چشم اندازی از بیست سال آینده شهر رشت را ترسیم میکند نیز اخیرا در شورای اسلامی مصوب شده و به ثبت و تایید وزارت کشور نیز رسیده است که شفافیت لازم و چهارچوبهای کار در آن قابل رصد است.