فرماندار شفت با اشاره به اینکه نظارت بر کالاهای اساسی وظیفه اصلی ستاد تنظیم بازار است، گفت: بازرسی بازار در ایام نوروز و ماه رمضان تشدید می شود.

سایه گیلان: مهدی نقدی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه ۱۷ اسفند) در جلسه تنظیم بازار، اقدام مشترک و آرد نان شهرستان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان در فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: مانور خودرویی متشکل از اکیپ‌هایی از اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت، دامپزشکی، اداره صمت از روز سه شنبه ۱۵ اسفند جهت نظارت بر کالا و خدمات مورد نیاز مردم در ایام ماه رمضان و عید نوروز برگزار شد.

فرماندار شهرستان شفت نظارت بر کالاهای اساسی شهروندان وظیفه اصلی ستاد تنظیم بازار شهرستان است، افزود: این طرح‌ها ارائه خدمات و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها به لحاظ افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان و ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از سو استفاده عوامل سودجو از اهداف اجرای این طرح می‌باشد که تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای رفاه حال همشهریان و مسافران که شفت را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند صورت گرفته است، افزود: مردم باید در تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان حضور تیم‌های بازرسی و نظارت بر عملکرد صنوف را لمس کنند.

نقدی با اشاره به اینکه تشدید نظارت بر واحدهای صنفی اقلام اساسی در جلوگیری از گرانی کالاها و تورم صورت می‌گیرد، گفت: در صورت هر گونه تخلف با متخلفان و گران فروشان توسط دستگاه‌های ذیربط برخورد قانونی می‌شود.

وی از توزیع ۱۵ تن پرتغال و بیش از ۱۰ تن سیب قرمز در شهرستان شفت خبر داد و گفت: اتحادیه تعاون روستایی شهرستان برای توزیع میوه‌ها در شهرستان شفت پیش بینی شده که با قیمت مصوب به مردم عرضه می‌شود.

فرماندار شفت تاکید کرد: برخی خوراکی‌های مخصوص ماه مبارک رمضان مانند زولبیا، بامیه و انواع آش در کنار کالاهای اساسی در سبد غذایی مردم، به طور کامل در حیطه نظارتی بازرسان تنظیم بازار قرار داشته و هرگونه فروش گران‌تر از قیمت مصوب آنها تخلف محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۴ اکیپ بازرسی، از ۱۵ اسفند ماه تا پایان ماه مبارک رمضان در کنار اکیپ‌های بازرسی مشترک دستگاه‌ها، عهده دار نظارت و کنترل بازار هستند.

نقدی با بیان اینکه این طرح نظارتی اصناف تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه ادامه خواهد داشت، گفت: مردم تخلفات اقتصادی و گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات را با تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.