مرتضی عاطفی ، شهردار کیاشهر در کنفرانس خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در مقوله برندسازی به دنبال تثبیت جایگاه این شهر و قطب سازی آن هستیم و یکی از بهانه های آن ۳۷ کیلومتر ساحل کم نظیر آن در شمال کشور است.

سایه گیلان: وی افزود : این ساحل مستعد سرمایه گذاری و گردشگری می باشد و مهمترین موضوعی که باید پیگیری شود طرح سالم‌سازی است.

شهردار کیاشهر در خصوص طرح تفضیلی اطهار داشت : طرح تفضیلی محدودیت‌هایی را ایجاد نموده و ۳۴۰۰ هکتار اراضی خشکی و آبی که ۱۹۰۰ هکتار اراضی آبی و ۱۵۰۰ هکتار اراضی خشکی در محدوده پارک ملی بوجاق است که اگر در محدوده پارک ملی بوجاق قرار نمی گرفت در کشاورزی و اقتصاد می توانستیم استفاده نماییم.

وی افزود : در طرح تفضیلی بوجاق نگاه گردشگری بسیار خوب انجام شده و اگر اجرا شود هیچ شهروندی اعتراض نخواهد کرد و با حفظ محیط زیست و اراضی حفاظت شده و با حفظ زیست گاه جانوران و پرندگان می توان به اقتصاد شهری کمک نمود و مشکل درعدم اجرای این طرح است.

شهردار کیاشهر با اشاره به پروژه های شاخص حوزه عمران و توسعه شهری گفت: باز پیرایی پل چوبی ، احداث پیاده راه فرهنگی – گردشگری ( فاز اول) ، احداث بلوار میانی امیر کیاسر و تامین روشنایی ، توسعه پارک شهروند ، سنگفرش بازار ماهی فروشان ، پروژه جمع آوری و هدایت آب های سطحی ، سنگفرش ورودی بوجاق و .. از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه می باشد.

عاطفی همچنین در خصوص پروژه های شاخص خدمات شهری و محیط زیست افزود : احداث سرویس های بهداشتی در سطح شهر ، اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند ، نقاشی و رنگ آمیزی و پیگیری و مذاکره جهت راه اندازی سامانه ۱۳۷ ، اجرای طرح زیست یار در مدارس ، افتتاح خانه محیط زیست ، راه اندازی سامانه ( بهروب ) ، امور خدمات و فعالیت کمیته آموزش شهروندی از دیگر اقدامات انجام شده می باشد.

وی با اشاره به دستیابی به برند سازی عنوان نمود: اجرای پروژه های هویت دیداری در راستای دستیابی به برندسازی شهری ،رونمایی از برند شهری ، شعار و معرفی هویت دیداری ، نشست دیپلماسی در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان، رویداد شب بندر کیاشهر در فرهنگسرای نیاوران ، اجرای برنامه در شهر ، انعقاد و خواهر خواندگی بین بندر کیاشهر و بندر خمیر و .. می باشد.