در راستای اجرای طرح ایمنی گردشگری نوروز ۱۴۰۳ و ارائه خدمات بهینه جستجو و نجات دریایی، دوره آموزشی ارتقای آگاهی های عملیاتی برای همیاران ناجی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار گردید.

 سایه گیلان: همزمان با اجرای طرح ایمنی گردشگری دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۳ و با توجه به اهمیت کیفیت ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی به افراد مضطر در دریا و ضرورت بهره مندی از تمامی امکانات و توانمندی‌های موجود در خط ساحلی گیلان، صبح سه شنبه ۲۲ اسفند ماه دوره آموزشی همیاران ناجی توسط اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.
تیم همیاران ناجی از قایق‌های تفریحی فعال در تعاونی‌های قایقرانی سراسر استان تشکیل شده است تا در صورت بروز سانحه دریایی و نیاز به همکاری از توانمندی‌های آن‌ها در عملیات امدادرسانی استفاده گردد.
در دوره آموزشی یاد شده، مواردی چون کمک های اولیه، احیا قلبی ریوی، اطفا حریق، استانداردهای تجهیزات ایمنی فردی و فرایند امداد دریایی مدنظر قرار گرفت.
گفتنی است، به منظور ارتقا توانمندی تجهیزاتی همیاران ناجی استان و کسب آمادگی‌های لازم جهت ارائه خدمات به گردشگران دریایی به خصوص در ایام نوروز ۱۴۰۳ نسبت به تامین و تجهیز آنها اقدام شد.