فرماندار شفت از رصد بازار نوروز و ماه مبارک رمضان توسط اکیپ های نظارتی در این شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر کالاهای پرمصرف مردم، کیفیت اقلام نیز بررسی می شود.

سایه گیلان: مهدی نقدی با اشاره به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و حضور مسافران و گردشگران در شهرستان شفت الزامی است کالاهای اساسی جهت تأمین مایحتاج مردم توسط مسؤولان ذیربط تأمین و برنامه ریزی شود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه مانور نظارتی روز سه شنبه ۱۵ اسفند جهت نظارت بر کالا و خدمات مورد نیاز مردم در ایام ماه رمضان و عید نوروز برگزار شد، گفت: این طرح‌ها ارائه خدمات و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها به لحاظ افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان و ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از سو استفاده عوامل سودجو از اهداف اجرای این طرح می‌باشد که تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

نقدی با اشاره به اینکه تشدید نظارت بر واحدهای صنفی اقلام اساسی در جلوگیری از گرانی کالاها و تورم صورت می‌گیرد، گفت: در صورت هر گونه تخلف با متخلفان و گران فروشان توسط دستگاه‌های ذیربط برخورد قانونی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مقدمات حضور مسافران را فراهم کنیم، ادامه داد: گران فروشی، کم فروشی، فروش کالاهای بی کیفیت در فروشگاه‌ها از سوی گشت‌های بازرسی رصد خواهد شد و کوتاهی دستگاه‌های خدماتی در امر توزیع کالا و خدمات قابل قبول نیست.

وی از توزیع ۱۵ تن پرتغال و بیش از ۱۰ تن سیب قرمز در شهرستان شفت خبر داد و گفت: اتحادیه تعاون روستایی شهرستان برای توزیع میوه‌ها در شهرستان شفت پیش بینی شده که با قیمت مصوب به مردم عرضه می‌شود.

نقدی با بیان اینکه نظارت کامل به تهیه و توزیع کالاهای اساسی در بازار، کیفیت خدمات را بالا می‌برد، تاکید کرد: در بحث بهداشت موارد اولیه رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها هم باید نظارت‌ها تشدید شود.

فرماندار شفت تصریح کرد: برخی خوراکی‌های مخصوص ماه مبارک رمضان مانند زولبیا، بامیه و انواع آش در کنار کالاهای اساسی در سبد غذایی مردم، به طور کامل در حیطه نظارتی بازرسان تنظیم بازار قرار داشته و هرگونه فروش گران‌تر از قیمت مصوب آنها تخلف محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۵ اکیپ نظارتی، از ۱۵ اسفند ماه تا پایان ماه مبارک رمضان در کنار اکیپ‌های بازرسی مشترک دستگاه‌ها، عهده دار نظارت و کنترل بازار هستند و علاوه بر کالاهای پر مصرف کیفیت را هم بررسی می‌کنند.

نقدی با بیان اینکه این طرح نظارتی اصناف تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه ادامه خواهد داشت، گفت: مردم تخلفات اقتصادی و گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات را با تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.