مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از تکمیل بخش نخست بندر گردشگری چمخاله لنگرود خبر داد و گفت: مرحله نخست این بندر شامل راه و پل دسترسی و حوضچه آرامش تکمیل شده است.

سایه گیلان: حسین یونسی با اعلام این خبر، اظهار کرد: این بندرگردشگری در ۲ فاز تعریف شده که فازنخست آن شامل جاده دسترسی به طول ۸۵ متر، پل دسترسی به طول ۳۵۲ متر و ۲ بازوی موج شکن(که یک حوضچه آرامش را تشکیل می دهد) توسط بخش دولتی به اتمام رسیده است.

وی اعتبار هزینه شده دولتی برای این بندرگردشگری را حدود چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته وی، فاز دوم این پروژه شامل احداث اسکله ها برای قایق ها و شناورهای تفریحی، مجتمع های اقامتی، هتل، رستوران، فود کورت (خوراک‌سرا)، فضای سبز، پارک، استخر و مکانهای ورزشهای آبی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکنون سه مرحله فراخوان برای جذب سرمایه گذار منتشر شده اما موفقیتی در این امر حاصل نشده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه در صورت جذب سرمایه گذار ۲۰ هکتار زمین برای ایجاد اسکله ها در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد، تصریح کرد: مراحل احداث بندر تفریحی گردشگری چمخاله از اسفند سال ۱۳۹۷ در شهرستان لنگرود آغاز و در نهایت امسال فاز نخست آن تکمیل شد.

وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه کشتی سازی در مجتمع بندری انزلی خبر داد و اظهار کرد: ساخت مخازن ۴۰ هزار تنی روغن خام خوراکی نیز آغاز شده و تفاهم نامه احداث سیلو تمام مکانیزه نیز در این بندر کلید خورده است.

یونسی با بیان اینکه در خصوص جذب سرمایه گذار برای حوضچه غربی گردشگری دریایی هم امید است سرمایه گذار خوبی جذب کنیم، افزود: در بندر آستارا نیز مهمترین مساله بازنگری اساسی در قرارداد فی مابین سازمان بنادر و دریانوردی با بخش خصوصی است و این قرارداد به دلیل اشکالات فراوانی که دارد، اقتصادی نیست و بازنگری آن در دستور کار است تا بتوانیم بندر را اقتصادی کنیم.