محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود روز دوشنبه در نشست مدیریت منابع آب که با حضور اعضای کارگروه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد بر ضرورت بهره‌گیری از همه توان، ظرفیت ها و قابلیت ها برای مقابله با تنش کم آبی در فصل زراعی جا‌ری تاکید کرد.

سایه گیلان: محمد رضا جلالی کمبود آب را باتوجه به کاهش نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته  و همچنین  کاهش نزولات در حوزه  آبریز، همانند دوسال قبل تنش کم آبی را بسیار جدی دانست و گفت: برای برون رفت از این وضعیت باید همه مسئولان و اعضای کار گروه درکنار کشاورزان سخت کوش شهرستان با هم افزایی، تلاش  و همت مضاعف داشته باشند.

وی اضافه کرد: رجای واثق داریم مردم عزیز ایران همیشه امیدوار به فضل و رحمت باریتعالی بوده وانشالله خداوند منان رحمت بیکران خود را با ریزش نزولات آسمانی همواره نازل خواهد کرد، لکن ما هم تکلیف خاص خود را داشته و برای انجام وظایف محوله و تامین رضایت مردم با ید همت مضاعف داشته باشیم.

به گفته وی، در عین حال نباید دست روی دست گذاشت و با تلاش مضاعف در امر لایروبی انهار و آب بندانها، نصب و تعمیر ایستگاههای پمپاژ، چاههای عمیق و احداث سردهنه ها، البته باهمت و همکاری مجددانه کشاورزان سخت کوش با تنش آبی مقابله کنیم.

وی حصول به نتیجه را در کنار هم بودن ذکر و ابراز امیدواری کرد با همفکری و همکاری قطعا خیر جمعی برای ما محقق و مشکل کم آبی را مدیریت کنیم. فرماندار لنگرود همچنین بر لزوم جدی گرفتن احداث سر دهنه سازی انهار، تعمیر چاههای عمیق و رفع مشکل ایستگاهای پمپاژ آب و تامین سوخت، کود مورد نیاز و لوله گذاری در برخی مناطق توسط دستگاههای مرتبط تاکید کرد.